سارا عامری عضو تیم اعزامی حیطه هنر: هنر را نمی توان نوشت، هنر را باید لمس کرد
سارا عامری از اطلاع رسانی دیرهنگام تغییر موضوع کشوری حیطه هنر ابراز ناراحتی کرد و این تغییر را باعث دلسردی شرکت کنندگان هنر خواند.
تیم حیطه هنر در آموزش پزشکی امسال برای دومین سال در المپیاد علمی دانشجویان شرکت کرد، سارا عامری دانشجوی ترم 10 رشته ی پزشکی، بی نظمی در زمانبندی و اطلاع رسانی در خصوص تغییر موضوع این حیطه را علت نارضایتی شرکت کنندگان بیان کرد. وی در مصاحبه با خبرنگار مرکز رشد استعدادهای درخشان در خصوص نحوه برگزاری آزمون اینگونه پاسخ داد: شرکت کنندگان این حیطه با تصوری که از آزمون سال گذشته (که به صورت عملی بود و به عینه تبلورهنر بود و شرکت کنندگان آثار خود را به صورت نقاشی، مجسمه، فیلم نامه و... ارائه می دادند ) داشتیم در المپیاد شرکت کردیم، اما متاسفانه در جلسه ی توجیهی یک روز مانده به شروع المپیاد برای اولین بار گفتند که در این حیطه هنر مضمونی ندارد و آموزش پزشکی و بحث IT است و اینکه هیچ کار هنری دستی تحویل نمی گیریم و بایستی گروه ها جواب خود را به صورت فایل تایپ ارائه دهند و این با تصوری که ما داشتیم و وسایل هنری که با خود آورده بودیم کاملا مغایر بود. در این آزمون هدف نشان دادن آموزش پزشکی در مسائل سلامت کشور با ابزار IT ( هوش مصنوعی و بازیهای رایانه ای و اپلیکیشن های موبایل و ...) با محور اصلی سوالات خود مراقبتی بود که در خصوص آموزش پزشکی تا حدودی آموزش دیده بودیم اما در خصوص IT هفتاد تا هشتاد درصد گروه ها آمادگی نداشتند و از طرفی در اکثر گروه ها فرد ماهر در تایپ هم نبود که بتواند سریع تایپ کند.در حیطه ی هنر خلاقیت بسیار بارز است اگر اطلاع رسانی به موقع و کافی در خصوص تغییر محتوای آزمون صورت گرفته بود، زمان برای آزمون کافی بود و مطمئنا نتیجه مورد نظر را می گرفتیم، اما بنظر م اگر قرار است این حیطه به همین منوال برگزار شود نام آن به " روش های نوین اموزش پزشکی" تغییر کند و با توجه به آن جایزه و گواهی متناسب در نظر گرفته شود.این دانشجوی شرکت کننده از حس مهجوریت شرکت کنندگان این حیطه سخن گفت و به گفته ی وی شرکت کنندگان در حاشیه بودن این حیطه را در المپیاد حس کردند.سارا عامری ضمن تشکر از سرپرست حیطه، دکتر کدیور، حمایت همه جانبه مرکز رشد استعدادهای درخشان، دکتر پاسالار، اساتید کارگاه ها، دکتر زمانی و خانم کرباسی، کلاس های آمادگی برای المپیاد در مرکز استعدادهای درخشان را در زمینه افزایش خلاقیت و یادگیری نوع فکر پس زمینه بازیهای خلاق بسیار مفید و آموزنده دانست.
ارسال به دوستان