سرخط خبرها

گفت و گو با الیسا موقرنیا ، یکی از سخنرانان برتر بیست و پنجمین کنگره ملی و یازدهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور

الیسا موقر نیا، دارنده عنوان برتر د رکنگره سالیانه دانشجویی

الیسا موقرنیا در اولین تجربه ی شرکت در کنگره ی سالیانه دانشجویی، موفق به کسب عنوان برتر شد.

با کسب 8 رتبه برتر تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیست و پنجمین کنگره ملی و یازدهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور بر آن شدیم که گفت و گویی با الیسا موقرنیا، یکی از این دارندگان عنوان برتر داشته باشیم.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

الیسا موقرنیا هستم دانشجوی کارشناسی پرستاری

 

 در کنگره ی سالیانه ی  امسال در چه بخشی شرکت کردید؟ آیا موفق به کسب مقام برتر شدید؟

در کنگره امسال در پنل مدیریت سیاست گذاری اقتصاد سلامت شرکت کرده بود و خلاصه مقاله من به حالت سخنرانی پذیرش شده بود و در نهایت سخنران برتر در این پنل شدم.

 

 موضوع ارائه تان چه بود؟

ارائه من درمورد علل ترخیص با رضایت شخصی در بین بیماران قلبی در ایران بود.

 

کنگره ی امسال را چگونه ارزیابی کردید؟

این اولین کنگره سالیانه و بین المللی بود که بنده شرکت کرده بودم و به عنوان اولین تجربه، پنل های مختلف با موضوعات بسیار جدید و جالب برگزار شد و از نظر سایر موارد در سطح متوسط بود.

 

نحوه ی شرکت در کنگره را برای علاقمندان توضیح دهید؟

شرکت در کنگره برای ما دانشجویان غالبا به دو صورت شرکت کننده آزاد یا ارائه دهنده است. به نظر من در ابتدا برای شرکت در کنگره باید علاقه ای در زمینه پژوهشی وجود داشته باشد و فرد اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد تا در صورت تمایل خلاصه مقاله ای را بنویسد و بعد در زمان مشخصی این خلاصه مقاله باید فرستاده شود. مقاله به سه صورت سخنرانی، پوستر و پوستر الکترونیک پذیرش می شود و در نهایت با آماده کردن مطالب طبق نوع پذیرش، در کنگره باید ثبت نام و شرکت کرد. ارائه های پوستر و سخنرانی توسط چند داور بررسی و در نهایت با امتیاز دهی، فرد برتر برگزیده می شود.

 

نقش مرکز پژوهش های علمی دانشجویان قبل از کنگره و در کنگره چگونه بود؟

حقیقت امر این است که اگر مرکز پژوهش ها فضایی را برای آمادگی برای کنگره فراهم نمی‌کرد و برنامه هایی را جهت توانمند سازی دانشجویان تدارک نمیدید، واقعا این اتفاق برای خیلی از ماها که برتر شدیم، نمی افتاد و میتونم بگم مطالبی که در این کارگاه ها آموزش داده شد، واقعا در طی اون بازه زمانی با اون کیفیت در جای دیگری قطعا ارائه نمی شود و همچنین همکاری بچه ها با همدیگر و مواردی از این قبیل در این کارگاه بسیار موثر واقع شد.

 

شما به عنوان دانشجویی که در عرصه پژوهشی موفق بوده اید، چه توصیه ها و پیشنهادهایی برای دانشجویان دارید؟

پیشنهاد میکنم اگر در دوران دانشجویی علاقه به پژوهش دارید، واقعا سمتش برید و جدی بگیرید و با تعامل با افراد حاذق در این زمینه و شرکت در کارگاه ها و کلاس های معتبر که واقعا آموزش دهنده باشند و مطالب مفیدی ارائه شود، توانایی های خودتان را بالا ببرید که قطعا موفق خواهید شد.

در پایان میتوانم به جرات بگم خوشحالی آن لحظه برتر شدن، جایگزین هیچ چیز دیگری برای من در دوران دانشجویی نمی تواند بشود.

مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *