دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1390/12/13 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 41
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

کارگاه طراحی مطالعات برگزار شد.

واحد دانشکده پزشکی(پردیس همت) مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، كارگاه دو روزه‌‌ي طراحي مطالعات را در روزهاي هفتم و هشتم اسفندماه به مدت 7 ساعت برگزار کرد.

واحد دانشکده پزشکی(پردیس همت) مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، كارگاه دو روزه‌‌ي طراحي مطالعات را در روزهاي يكشنبه و دوشنبه مورخ هفتم و هشتم اسفندماه  به مدت 7 ساعت در سالن افتخاريان دانشکده پزشکی پردیس همت برگزار کرد. مدرسين اين كارگاه، آقاي پورنگ بصير و خانم‌ها ساره‌ناز عقيلي و آذين شفيعي ثابت بودند. مباحث تدريس شده در اين كارگاه به شرح زير مي‌باشند: 1.       مفهوم مطالعه‌ي علمي و ضرورت طراحي متودولو‍ژيك 2.       آشنايي با متغييرها 3.       انواع خطا در مطالعات علوم پزشكي 4.     انواع مطالعات مشاهده‌اي 5.     انواع مطالعات مداخله‌اي 6.     مفهوم حجم نمونه و شيوه‌هاي نمونه‌گيري 7.     گردآوري داده‌ها  در آخر هر يك از روز‌هاي برگزاري كارگاه، شركت‌كنندگان با انجام كار گروهي به مرور و تمرين آموخته‌هاي خود پرداختند. مسئول برگزاري اين كارگاه، آقاي رضا قرشي بودند.  
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188373
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه