دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
کارگاه یک روزه آشنایی با رشد گفتار و زبان و لکنت برای پزشکان برگزار شد
انجمن گفتار و زبان مرکز پژوهش ها کارگاه یک روزه آشنایی با رشد گفتار و زبان و لکنت برای پزشکان در روز یکشنبه تاریخ 28 آبان 1391 ساعت 8 الی 12 برگزار کرد.
انجمن گفتار و زبان مرکز پژوهش ها کارگاه یک روزه آشنایی با رشد گفتار و زبان و لکنت برای پزشکان در روز یکشنبه تاریخ 28 آبان 1391 ساعت 8 الی 12 برگزار کرد.در این کارگاه ریحانه جعفری مالواجردی، نعیمه نبوی منش به عنوان مدرس و مهدی بازیار به عنوان مسئول اجرایی حضور داشتند.کارگاه لکنت برای 20 نفر از پزشکان از طریق آموزش دیداری، آموزش شنیداری، سخنرانی و بحث فعال برگزار شد.در زیر به خلاصه مباحثی که در این کارگاه آموزش داده شد اشاره ای کرده ایم:آسیب در درک و یا به کاربردن یک سیستم نمادین گفتاری، نوشتاری و یا یک سیستم نمادین دیگر را اختلال زبان می نامند. این اختلال می تواند شکل یا فرم زبان (واج شناختی، صرفی و نحوی)، محتوای زبان (معناشناختی)، عملکرد زبان در برقراری ارتباط (کاربرد شناختی) را با هر ترکیبی درگیر کند. با توجه به شیوع اختلالات گفتار و زبان در بین کودکان، آشنایی پزشکان با رشد طبیعی گفتار و زبان و اختلالات مربوط به آن مثل لکنت، امری ضروری می باشد.
ارسال به دوستان