دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1391/09/29 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کنگره بین المللی اخلاق در آموزش

كنگره بين المللي اخلاق در آموزش توسط مركز تحقيقات اخلاق و تاريخ پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران در تاريخ 5 اسفند ماه سال جاري در محل سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار مي گردد.

كنگره بين المللي  اخلاق در آموزش  توسط  مركز تحقيقات اخلاق و تاريخ پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت علوم ، تحقيقات و فن آوري و كمسيون ملي يونسكو  در تاريخ 5 اسفند ماه سال جاري در محل سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار مي گردد. قرار است در این کنگره همه ی دانشجویان رشته های مرتبط با علوم پزشکی برای بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و چالش هایی که در روند آموزش پیش می آید گرد هم آیند.محورهاي كنگره بدین شرح می باشد:1. مفاهيم و نظريات مربوط به جايگاه اخلاق در نظام آموزشي2. بررسي مفاهيم اخلاقي در برنامه ريزي هاي آموزشي و كتابهاي درسي3. ارزيابي شاخص هاي كمي و كيفي مربوط با توجه به اخلاق در سطوح كلان سياست گذاري آموزشي4. چالش هاي مربوط به كاربرد اخلاق در آموزش5. اخلاق در آموزش مجازي6. اصول عام مرتبط با اخلاق كاربردي و حرفه اي7. تاثير آموزه هاي الهي در اخلاق در آموزش8. رعايت حريم فردي و اجتماعي در اخلاق كاربردي و حرفه اي9. توجه به اصول اخلاقي در انتشار داده هاي آموزشي و پژوهشي10. توجه به اصول اخلاقي در برابرسازي فرصتهاي آموزشي براي اقشار و گروههاي خاص11. نقش آموزش اصول اخلاقي در تحقق صلح و توسعه پايدار12. نقش آموزش اصول اخلاقي در تقويت احترام به تنوع و كثرت گرائي فرهنگي13. چالش هاي اخلاقي مرتبط با شيوه هاي آموزش14. اصول اخلاقي مربوط به فراگيران15. اصول اخلاقي مربوط به مدرسان16. اخلاق در محيط آموزشي 17. نقش اصول اخلاقي در ارتباط موثر فراگيران و مدرسان18. چالش هاي اخلاقي در شيوه هاي متداول و نوين آموزشي19. چالش هاي اخلاقي در شيوه هاي متداول و نوين ارزشيابي20. نقش الگوهاي اخلاقي در آموزش  
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188617
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه