دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
برگزاری کارگاه سه روزه کارآزمایی بالینی دوره متوسط ( کارگاه RCT-GCP )
مرکز کارآزمایی بالینی، ششمین کارگاه سه روزه کارآزمایی بالینی دوره متوسط ( کارگاه RCT-GCP ) را در تاریخ 26 تا 28 شهریور ماه سال 1392 برگزار می کند.
مرکز کارآزمایی بالینی بعد از برگزاری موفق اولین دوره تابستانی کارآزمایی بالینی در نظر دارد که هم چنان دوره های سه روزه خود را که در واقع بستر مناسبی برای پژوهشگران جهت شرکت در چنین دوره هایی را فراهم می کند را ادامه دهد. این دوره ها که در واقع دوره متوسط کارآزمایی بالینی محسوب می گردد با هدف آشنایی بیشتر پژوهشگران بالینی با مفاهیم پایه ای کارآزمایی بالینی طراحی شده است. شرکت کنندگان در این دوره می توانند با اصول اساسی طراحی، تحلیل، انتشار و Good Clinical Practice بصورت کامل تری آشنا شوند و علاوه بر این مقدمات، از طریق انجام کارهای عملی خود را برای انجام یک کارآزمایی بالینی واقعی آماده سازند. هم چنین شرکت کنندگان در پایان دوره علاوه بر اصول پایه ای GCP با قوانین کشوری (IranGCP) نیز بطور کامل آشنا خواهند شد، تجربه ای که برای انجام عملی کارآزمایی های بالینی حتما نیازمند آن می باشند. این کارگاه هم چنین شرکت کنندگان را با اهمیت ثبت کارآزمایی های بالینی و اصول استاندارد گزارش نویسی (CONSORT Statement) آشنا می سازد. از دوره قبل مرکز کارآزمایی بالینی جهت تدریس چگونگی تهیه یک پروتکل استاندارد کارآزمایی بالینی از گاید لاین SPIRIT2013 استفاده می کند. مرکز کارآزمایی بالینی معتقد است که این کارگاه می تواند بسیاری از نیازهای پژوهشگران بالینی کشور را در کمترین زمان با مناسب ترین کیفیت مرتفع سازد و به همین دلیل شرکت در این دوره را به همه پژوهشگران بالینی توصیه می کنیم.
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات کامل تر دوره به سایت http://ctc.tums.ac.ir مراجعه نمایند.
ارسال به دوستان