دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

لیست اخبار صفحه :6
فراخوان ثبت‌نام طرح توسعه‌ فعالیت‌های‌ علمی‌ و فرهنگی‌ دانشجویان مستعد تحصیلی‌ کشور در سال تحصیلی‌ ١٤٠٥-١٤٠٤  طرح شهید وزوایی‌ بنیاد ملی نخبگان

فراخوان ثبت‌نام طرح توسعه‌ فعالیت‌های‌ علمی‌ و فرهنگی‌ دانشجویان مستعد تحصیلی‌ کشور در سال تحصیلی‌ ١٤٠٥-١٤٠٤ طرح شهید وزوایی‌ بنیاد ملی نخبگان

فراخوان ثبت‌نام و ارائه درخواست برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی (طرح شهید وزوایی) بنیاد ملی نخبگان در سال تحصیلی 1405-1404 از اول آبان ماه 1404 شروع خواهد شد و مهلت تشکیل پرونده و ارائه درخواست برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های طرح مذکور تا 30 آبان ماه 1404 می‌باشد.

گفت و گو با محمدرضا رمضانپور، سرگروه موفق تیم همگرایی در علوم پایه هفدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

گفت و گو با محمدرضا رمضانپور، سرگروه موفق تیم همگرایی در علوم پایه هفدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

  محمدرضا رمضانپور، دارنده ی مدال نقره ی انفرادی و مدال برنز گروهی حیطه ی همگرایی در علوم پایه، تجربه ی مدیریت تیم را بسیار خوب خواند و و بر سر گروه های تیم های المپیاد توصیه کرد که  شنونده‌ های خوبی برای همه اعضای تیم باشند و تصمیم‌ها را  با مشورت همه ی اعضا بگیرند و بیش از هر چیز بر همکاری و انگیزه‌بخشی تمرکز کنند.

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه