دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
برگزاری جلسه ی انجمن علمی رشته فناوری اطلاعات سلامت
جلسه ی انجمن علمی رشته فناوری اطلاعات سلامت، با محوریت انتخاب دبیر برای کمیته های انجمن برگزار شد.
جلسه ی انجمن علمی رشته فناوری اطلاعات سلامت ، با حضور اعضای انجمن 18 اسفند ماه 1395 در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد. محوریت جلسه به انتخاب دبیر برای کمیته های انجمن اختصاص داشت. همانطور که از پیش اطلاع رسانی و تعیین شده بود افرادی برای تصدی این کمیته ها اعلام آمادگی کرده بودند که در این جلسه برای انتخاب فرد شایسته از میان اعضای انجمن رای گیری به عمل آمد. به منظور انتخاب بهترین فرد برای تصدی کمیته های مورد نظر، ابتدا کاندیدا برای هر کمیته به اعضا معرفی شدند و به هر کاندید فرصتی داده شد تا درباره ی طرح ها و برنامه های خود به منظور فعالیت هر چه بهتر کمیته نظرات و دیدگاه های خود را بیان کند. پس از انجام رای گیری و شمارش آرا فاطمه زهرا محمودی و الهام عطایی به ترتیب برای کمیته های آموزشی - پژوهشی و انتشارات - تولیدات علمی حائز بیشترین آرا در بین اعضای انجمن شدند. پس از انتخاب دبیر برای کمیته های مذکور مسئولیت و وظایف هر یک از دبیران تبیین شد و در پایان جلسه تصمیم بر آن شد که دبیران برای تشکیل تیم و عضو گیری جهت انجام فعالیت های مربوط به حیطه ی کاری کمیته ی خود اقدامات لازم را انجام دهند.
ارسال به دوستان