دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/07/12 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آرزو شفیعیون، دارنده مدال طلای المپیاد در مرحله انفرادی حیطه ی استدلال بالینی

دارنده مدال طلای المپیاد، شرکت در المپیاد را باعث ایجاد تصویر ذهنی متفاوت برای برخورد با مسائل بالینی خواند و از زحمات دکتر جمالی برای کلاس های آمادگی در المپیاد بسیار تشکر کرد.

آرزو شفیعیون، دانشجوی سال هفتم پزشکی در هفتمین المپیاد دانشجویی پزشکی موفق به کسب مدال طلا درمرحله انفرادی، حیطه ی استدلال بالینی شد. این دانشجوی برگزیده، شرکت در این المپیاد را از بهترین تجارب زندگی خود خواند و ضمن ابراز خرسندی از طراحی استادانه ی  سوالات 4 مرحله آزمون انفرادی بیان کرد: پاسخگویی به آنها برایم بسیار لذت بخش بود و سوالات همانطور که قبلا اعلام شده بود از 4 حیطه ماژور پزشکی به شکل موردهای بالینی طراحی شده بودکه به طور پیوسته در مراکز درمانی ویزیت میشوند. شفیعیون، شرکت در المپیاد را آشنایی با نوعی از تفکر بالینی و شیوه ی برخورد با علایم بالینی دانست و به دانشجویان  گفت: حتی شرکت در چند جلسه از کلاس های آمادگی برای المپیاد و آشنایی با سوالات مربوطه، تصویر ذهنی متفاوتی را برای برخورد با مسائل بالینی می آموزد که شاید در دوره آموزش پزشکی عمومی، آن را از زبان معدود استادانی شنیده باشیم. وی سوالات انفرادی را بهتر از سوالات گروهی ارزیابی کرد و طبق نظر وی سوالات گروهی جهت امتیازدهی و افتراق میان 8 گروه برتر به اندازه کافی تعیین کننده نبود و گفت: مشکلی که در جواب دادن به سوالات گروهی بیشتر به چشم میخورد، عدم برخورد ما با اوردرهای درمانی بیماران و تغییر و تصمیم گیری در مورد اقدامات درمانی موردنیاز بود که منجر میشد ما بیشتر از محفوظات و اطلاعات تئوری خود استفاده کنیم، از این جهت بهتر است در کشیکها علاوه بر شرح حالگیری و معاینه در امر اوردر گذاری و اقدامات درمانی مورد نیاز در هر مرحله نیز درگیر شویم. این دانشجوی برتر، کلاس های آمادگی برای المپیاد را مفید و آموزنده خواند و از زحمات دکتر رایکا جمالی بسیار تشکر کرد و راهنمایی ها و کمک های شرکت کنندگان سال های پیش را برای آشنایی با سبک و سیاق المپیاد بسیار موثر خواند.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189840
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه