دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
دانشجویان تمامی رشته های علوم پزشکی جهت ثبت نام در هفتمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی از تاریخ 8 الی 21 بهمن ماه 93 به مرکز رشد استعدادهای درخشان واقع مراجعه نمایند.
دانشجویان تمامی رشته های علوم پزشکی جهت ثبت نام در هفتمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی می توانند از تاریخ 8 الی 21 بهمن ماه 93 به مرکز رشد استعدادهای درخشان واقع در خیابان وصال- نرسیده به خیابان ایتالیا - پلاک 56 - طبقه دوم مراجعه نمایند. لازم به ذکر است دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد، phd ، رزیدنت و ..) نمیتوانند در المپیاد شرکت نمایند.
حیطه های هفتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
حیطه
عنوان
استدلال بالینی
حیطه های ماژور پزشکی عمومی
تفکر علمی در علوم پایه
Aging
مدیریت نظام سلامت
ارزیابی عملکرد نظام سلامت Performance Evaluation of Health system
مطالعات میان رشته ای سلامت
فلسفه پزشکی
ارسال به دوستان