دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
معاون امور عملکردی دانشجویان مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، آیین نامه ارتقای انجمن های پژوهشی را خدمت انجمن های علمی و اعضای محترم مرکز ارائه کرد.
با سلام و احترام
آیین نامه ارتقای انجمن های مرکز علمی پژوهش های دانشجویی در قالب فایل پیوست به شما تقدیم می گردد. در نگارش این آیین نامه کوشیده ایم مسیری روشن برای تشکیل انجمن ها و ساز و کار فعالیت آن ها ترسیم کنیم؛ با این امید که راه برای کسانی که دوستدار پژوهش هستند هموارتر شود. در متن آیین نامه چگونگی ارزشیابی انجمن ها در بازه های زمانی 6 ماهه توضیح داده شده است و فرصت های تشویقی اعطا شده در صورت کسب جایگاه انجمن برتر شرح داده شده اند. دوره اول ارزشیابی در پایان سال 93 پیش از برگزاری مجمع عمومی سالیانه سال 93 انجام می شود و کلیه فعالیت های هر انجمن از زمان آغاز تشکیل تاکنون در آن منظور خواهد شد. از شما تقاضا داریم فرم ارزشیابی را که در قالب ضمیمه 2 در آیین نامه مشاهده می فرمایید و ضمیمه شده است ، پر کرده و در اسرع وقت (تا قبل از 25 بهمن ماه 93) به آدرس ایمیل ( kosar.asna@gmail.com ) ارسال فرمایید. ارزشیابی انجمن و تعیین جایگاه و اعطای امتیازات منوط به رسیدن اطلاعات انجمن به دست ما در زمان مناسب می باشد.
با تشکر فراوان و با آرزوی سلامتی و موفقیت، کوثر اثنی عشری معاون امور عملکردی دانشجویان مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران
ارسال به دوستان