دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1404/09/11 - 10:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آیین‌نامه جوایز مجمع سالیانه مرکز پژوهش‌های علمی و فناوری دانشجویان

آیین‌نامه به‌روزشده جوایز مجمع عمومی سالانه مرکز پژوهش‌های علمی و فناوری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر شد.

 این آیین‌نامه با هدف ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی دانشجویان و تقدیر از دستاوردهای برتر، ساختار ارزیابی و شیوه اعطای جوایز را به‌صورت شفاف مشخص می‌کند.

مجمع عمومی سالانه با نظارت سرپرست مرکز و توسط دبیرکل و شورای اجرایی برگزار می‌شود. تاریخ و برنامه کامل مجمع حداقل دو هفته پیش از رویداد از طریق اطلاعیه رسمی اعلام خواهد شد. در این رویداد، گزارش عملکرد سالانه، معرفی نامزدها و مراسم تقدیر از برگزیدگان ارائه می‌شود.

یک ماه پیش از برگزاری، هیئت داوری با حضور سرپرست مرکز، دبیرکل و کارشناسان تخصصی تشکیل می‌شود. ارزیابی نامزدها بر اساس مستندات، امتیازدهی تخصصی و در صورت نیاز مصاحبه یا ارائه حضوری انجام خواهد شد. کمیته‌های تخصصی برای هر جایزه به‌طور مستقل فعالیت‌های متقاضیان را بررسی می‌کنند.

جوایز تعریف‌شده در آیین‌نامه

آیین‌نامه جدید مجموعه‌ای از جوایز پژوهشی، اجرایی و آموزشی را شامل می‌شود، از جمله:

پژوهشگر برتر جوان

پژوهشگر فعال اجرایی

فعال اجرایی مرکز (سه نفر)

انتشارات ویژه برای مقالات منتشرشده با افیلیشن مرکز

جایزه مقاله اثرگذار و کاربردی

همچنین «جایزه رئیس دانشگاه» به‌عنوان مهم‌ترین عنوان افتخار، هر سه سال یک‌بار به یکی از دانشجویان برجسته پنج سال گذشته اعطا می‌شود. جوایزی برای کارکنان برتر مرکز، داوران ممتاز شورای پژوهشی و همچنین واحد دانشکده برتر نیز در نظر گرفته شده است.

معیارها و جداول امتیازدهی شامل شاخص‌هایی همچون کیفیت و چارک مجله، میزان ارجاعات، مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی، فعالیت‌های اجرایی، کیفیت تدریس و شاخص‌های اثرگذاری پژوهشی است. این معیارها به‌منظور ایجاد فرآیندی عادلانه، شفاف و مبتنی بر عملکرد واقعی طراحی شده‌اند و در آیین نامه قرار گرفته اند.

 

  • کد خبر : 311303
مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه