دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1389/05/16 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتخار آفرینی تیم المپیاد دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

در دومین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور که در تاریخ 9 الی 14مرداد امسال در شیراز برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب رتبه اول تیمی در حیطه مدیریت نظام سلامت و رتبه سوم تیمی در حیطه تفکر علمی در علوم‌پایه گردید.

پس از یک هفته رقابت فشرده و پشت سرگذاشتن چندین مرحله آزمون انفرادی، هیات داوران متشکل از اساتید برجسته سراسر کشور، بر اساس میانگین نمرات بدست‌آمده، نمرات مرحله انفرادی را اعلام کردند. در مرحله بعدی، 9 دانشگاه که بر اساس میانگین نمره مرحله اول انتخاب شده‌ بودند، به مرحله رقابت گروهی وارد شدند. دانشگاه‌های تهران، شهید‌بهشتی، ایران، مشهد، تبریز، شیراز، شاهد، اصفهان و کرمان در حیطه مدیریت نظام سلامت و دانشگاه‌های تهران، زنجان، شهید‌بهشتی، اصفهان، شیراز، شاهد، گلستان، مشهد، ‌ارومیه و مازندران در حیطه تفکر علمی در علوم‌پایه موفق به راهیابی به مرحله گروهی شدند. پس از 2 روز آزمون مرحله گروهی در رقابتی نفس‌گیر میان دانشگاه‌های مذکور، اسامی برگزیدگان تیمی دومین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور به شرح زیر اعلام شد: ناصر نصیری، کیانا حسن‌پور و لیلا پورآغاسی رتبه اول تیمی در حیطه  مدیریت نظام سلامت را کسب کردند . همچنین زانیار قاضی زاده، حسین فرضی و فریبا پیشگر نیز رتبه سوم تیمی در حیطه تفکر علمی در علوم‌پایه را کسب کردند. اعضای تیم استدلال بالینی شامل ارسیا جمالی، احسان نجفی و محمد تقوایی بودند. کسب این افتخار بزرگ را به اعضای تیم، کلیه دانشجویان و مسوولین محترم دانشگاه صمیمانه تبریک می‌گوییم.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 187823
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه