دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
انتصاب 4 تن از اعضای شورای اجرایی توسط دبیر مرکز پژوهش ها
دبیر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، آقای کامیار ملازاده 4تن از اعضای شورای اجرایی را به احکام ذیل منصوب کرد.
دبیر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، آقای کامیار ملازاده 4تن از اعضای شورای اجرایی را به احکام ذیل منصوب کرد.آقای حمیدرضا ابراهیمی: انتصاب مسئول بخش آموزش شورای اجراییآقای علیرضا کارگر: انتصاب مسئول بخش تضمین کیفیت شورای اجراییآقای ایوب حمیدی پور: ابقاء مسئول بخش ارتباطات شورای اجراییخانم نغمه پورمند: انتصاب مسئول بخش عملکردی دانشجویان شورای اجرایی
موضوع: انتصاب مسئول بخش آموزش شورای اجراییجناب آقای حمیدرضا ابراهیمیدانشجوی محترم رشته داروسازی
با درودبا توجه به اساسنامه جدید مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در ماده 27 در بند 2 آن بخش آموزش را جزو بخش های شورای اجرایی مشخص کرده است، تا اصلی ترین رسالت مرکز که آموزش پژوهش است را به انجام رساند، با توجه به تجارب جنابعالی در پژوهش های مختلف در رشته شیمی دارویی و همکاری با استادهای دانشگاه به عنوان مسئول بخش آموزش مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان منصوب میگردید. امیدوارم حرکت خوب این بخش بر اساس اساسنامه مرکز را دنبال کرده و شروع مناسبی را برای افق هایی که در برنامه جامع دو سالانه مرکز برای این بخش دیده شده تعریف نمایید.
کامیار ملازاده مقدمدبیر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان
موضوع: انتصاب مسئول بخش تضمین کیفیت شورای اجراییجناب آقای علیرضا کارگرعضو سابق شورای اجرایی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان
با درودبا توجه به اساسنامه جدید مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در ماده 27 در بند 4 آن بخش تضمین کیفیت را از قسمتهای شورای اجرایی دیده است تا راهی باشد برای تضمین، کنترل کیفیت و ارزیابی واحدهای مختلف، نظر به تجارب شما در رصد سیستمهای مختلف به عنوان مسئول بخش تضمین کیفیت مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب میگردید. امیدورام راههای ارتقاء مرکز را بر اساس برنامه جامع دو سالانه مرکز و اساسنامه و سایر آیین نامههای مرکز دنبال کرده و شروع مناسبی را برای این قسمت از شورای اجرایی تعریف فرمایید.
کامیار ملازاده مقدمدبیر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان
موضوع: ابقاء مسئول بخش ارتباطات شورای اجراییجناب آقای ایوب حمیدی پوردبیر سابق مرکز پژوهش های علمی دانشجویان
با درودبا توجه به اساسنامه جدید مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در ماده 27 در بند 5 آن بخش ارتباطات با زیر بخشهای روابط عمومی و روابط بین الملل به عنوان یکی از مهم ترین قسمتهای شورای اجرایی مرکز تعریف شده، ضمن اولیه هماهنگی در جهت فعالیتهای این بخش در جهت دستیابی به اهداف تعریف شده و بخصوص توسعه بخش وبگاه فارسی و انگلیسی معمول دارید. امیدوارم تلاشهای جناب عالی و همکاران محترم دیگر باعث ارتقاء ارتباطات مرکز و شناساندن هر چه بیشتر این مرکز در عرصههای مختلف گردد.
کامیار ملازاده مقدمدبیر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان
موضوع: انتصاب مسئول بخش عملکردی دانشجویان شورای اجراییسرکار خانم نغمه پورمندمسئول محترم واحد انجمن ها
با درودبا توجه به اساسنامه جدید مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در ماده 27 در بند 1 آن بخش عملکردی دانشجویان را جزء بخش های شورای اجرایی مشخص کرده، با توجه به تجارب و عملکرد بسیار عالی شما در مدیریت واحد انجمن ها، به عنوان مسئول بخش عملکردی دانشجویان مرکز پژوهش های علمی دانشجویان منصوب می گردید. امیدوارم عملکرد مناسب خود را معمول داشته و در گرداوری بانک اطلاعاتی مشخص شده در اساسنامه که مدتهاست در دستور کار مرکز قرار دارد تمامی سعی خود را بکار گیرید تا حرکت مرکز به سمت برنامه جامع دو سالانه مرکز را تسریع فرمایید.
کامیار ملازاده مقدمدبیر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان
ارسال به دوستان