دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
اولین جلسه از مجموعه کلاسهای المپیاد کارآفرینی برگزار شد
جلسه معارفه المپیاد کارآفرینی به عنوان اولین جلسه از مجموعه کلاسهای آمادگی برای شرکت یازدهمین المپیاد علمی برگزار شد.
در دهمین سال برگزاری المپیادهای علمی دانشجویان علوم پزشکی، وزارت بهداشت حیطه جدیدی را با عنوان «کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم» رو اضافه کرد، چرا که در آیندهای نزدیک دانشگاهها به راحتی با حوزههای سرمایهگذاری تعامل داشته و پژوهشگران و اساتید نیز به جای تمرکز صرف بر آموزش دانشجویان و نگارش و نشر مقالات، عمده وقت خود را وقف تعامل با صنعت و جامعه، نوآوری و کارآفرینی خواهند نمود تا بتوانند دانش خود را در جهت ارائه راهحل برای مشکلات واقعی آینده به کار ببرند. در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تهران توانست در بخش فردی با کسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و 1 مدال برنز و در بخش گروهی گروهی با کسب یک مدال نقره، افتخارآفرینی کند. امسال نیز، در یازدهمین دوره برگزاری المپیادهای علمی کشور که دومین سال برگزاری المپیاد کارآفرینی است، دانشگاه علوم پزشکی تهران قصد دارد آموزشهای ویژهای برای دانشجویان خود ترتیب دهد تا بتواند بهتر از سال گذشته نتیجه بگیرد. در جلسه معارفه حیطه کارآفرینی یازدهمین المپیاد علیم دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محسن امین عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی و مدیرعامل کنسرسیوم شرکتهای دانشبنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران، به عنوان سرپرست المپیاد کارآفرینی دانشگاه، ضمن خیر مقدم به تمامی دانشجویان شرکتکننده به تشریح سیاستهای کلی و آموزشی المپیاد در دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت. پس از او، کسری حاتمپور، دانشجوی سال هفتم پزشکی و مدال طلای اول سال گذشته در المپیاد کارآفرینی، درباره چگونگی و روند اجرایی المپیاد کارآفرینی صحبت کرد و تمامی مراحل اجرایی آن را برای دانشجویان شرح داد. در نهایت، علی گنجیزاده، دانشجوی سال هفتم پزشکی و مسئول دانشجویی المپیاد کارآفرینی در این دوره و دوره گذشته، برنامه دقیق آموزشی مرحله اول المپیاد را معرفی کرد و درباره منابع لازم برای قبولی در این المپیاد توضیح داد. برای مشاهده ویدئو این جلسه و همچنین دسترسی به فایلهای منابع و برنامه آموزشی، به لینک https://t.me/olympiad_TUMS/441 مراجعه کنید. این جلسه با حضور 63 نفر 14 آذر ماه در مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار شد.
ارسال به دوستان