دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/05/28 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 36
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

بازدید سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان از واحد پیراپزشکی مرکز پژوهش ها

دکتر پاسالار از واحد دانشکده پیراپزشکی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان بازدید کرد و در نشستی با حضور سرپرست و اعضای فعال این واحد تصمیماتی مهمی در راستای بهبود فعالیت های این واحد گرفته شد.

دکتر پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان از واحد دانشکده پیراپزشکی بازدید کرد و در جلسه ای که با حضور دکتر علیزاده ، سر پرست واحد پیرا پزشکی، نیکو اخوندی، دبیرکل مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، امیر حسین رهبری، دبیر واحد پیرا پزشکی و مهسا شهبازی، مصطفی جوانمرد و کسری اربابی 25 مرداد ماه برگزار شد، تصمیمات مهمی در راستای بهبود فعالیت ها  و ایجاد نو آوری در این واحد گرفته شد. خلاصه ای از موضوعات مطرح شده در این نشست به شرح زیر است: افزایش همکاری بین رشته ای درون دانشکده پیراپزشکی الف - تشکیل چند انجمن با موضوع کلی به جای تعدد انجمن ها ب – گذاشتن گرنت های تشویقی برای موضوعات پژوهشی مشترک بین رشته ها ج – برگزاری کارگاه teem work 1-  تشکیل کار گاه های نوآوری در دانشکده پیراپزشکی 2- افزایش تبلیغات واحد پیراپزشکی 3- فعالیت هایی در راستای جذب دانشجویان مانند: الف – افزایش تزیینات مرکز ب – تهیه پوستر های راهنمایی دانشجویان در کار های پژوهشی ج – برگزاری کارگاه های study skill و study styles
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189772
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه