دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1397/06/17 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 51
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری اولین مدرسه ی تابستانی ارتقای مهارت رهبری توسط مرکز پژوهش های علمی دانشجویان

اولین مدرسه ی تابستانیFLIP 2018 با هدف آموزش تعاملي بر روی موضوعات جديد و به روز حيطه ي رهبري با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاهای سراسر کشور ۱۳ تا 15 شهریورماه در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد.

اولین مدرسه ی تابستانی FLIP 2018 -Future leaders in progress با حضور اساتید دانشگاه و با سخنرانی دکتر پروین پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان پیرامون نقش رهبری در خودیاری، رهبری گروه و رهبری سازمان و همچنین معرفی دوره توسط دکتر توحید ارسطو ایرانی، 13 شهریور ماه در مرکز پژوهش¬های علمی دانشجویان آغاز شد. کارگاهای روز اول با رویکرد نوروساینس در لیدرشیپ با همکاری انجمن نوروساینس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در ادامه با قرعه کشی و گروه بندی افراد، کارگاه ها آغاز شد. اولین کارگاه (emotional intelligence) با تدریس دکتر ثنا احمدی و سپس کارگاه decision making با تدریس دکتر محمد میرشاه ولد و دکتر روزبه ایزدخواه تشکیل شد. پس از صرف ناهار کارگاه سوم با موضوع Neuroplasticity توسط دکتر مهسا مایلی با سرفصل های جذاب و قابل تامل برگزار شد. بعد از اجرای energizer به صورت دسته جمعی آخرین کارگاه روز اول با موضوعNeuroscience of leadership توسط مهسا مردانی برگزار شد. روز دوم با عنوان رهبری میلنیال یا نسل هزاره 14 شهریور ماه آغاز شد. کارگاه اول این روز با موضوع میلنیال چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند توسط الهه خدادوست تدریس شد که در آن  ابتدا با نشان دادن کلیپ کوتاهی تقابل میان نسل قبل و نسل میلنیال به تصویر کشید، پس از آن دفترچه خاطراتی از یک جوان به هر گروه داده شد و از آنها خواسته شد  به صفات مثبت و منفی آن ذکر شود و در انتها به شرح و تفسیر چرایی و چگونگی این نسل، ویژگی های این نسل و تاثیر تکنولوژی پرداخته شد. کارگاه دوم با موضوع برقراری ارتباط موثر با افراد بخصوص نسل میلنیال توسط راضیه زینلی برگزار شد. یکی از موارد مهمی که بحث شد شکر گزاری بود که هر نفر چند مورد که برایش شکرگزارهست را ذکر کرد. بعد از ناهارکارگاه سوم اختصاصا به موضوع رهبری نسل هزاره پرداخت. دکتر توحید ارسطو مدرس کارگاه به مباحثی چون وفاداری و صداقت در میلنیال¬ها و مقایسه با نسل قبل پرداخت. بعد از زمان استراحت و energizer کارگاه آخر با موضوع تعریف start-up  ها توسط فاطمه اسدی برپا شد. او در ابتدا چراغ مباحث کلیدی همچون دره سیلیکون را با اجرای پانتومیم برای شرکت کننده ها روشن کرد و سپس به شرح و تفسیر هر کدام پرداخت. روز سوم بعد از خوردن صبحانه با موضوع lean start-up  و با تدریس دکتر توحید ارسطو شروع شد. از مهم ترین مباحثی که در این کارگاه تدریس شد آموزش نوشتن lean canvas، مدل بوم کسب و کار و business plan  بود و سپس به صورت گروهی به بیان مشکل و راه حل آن پرداختند و برای آن یک lean canvas کشیدند و بصورت رقابتی ارائه دادند. بعد از استراحتی کوتاه، کارگاه دوم با موضوع چگونه استارت آپ ها رو رهبری کنیم توسط زکریا حسینی تدریس شد. در این کارگاه به مباحثی چون  تفاوت رهبر و مدیر و رابطه ی منتور با منتی خود پرداخته شد. در ادامه دکتر توحید ارسطو کارگاه  teamwork در استارت آپ ها را به صورت کارگروهی تدریس کرد تا در حین برگزاری کارگاه دانشجویان با نحوه کار تیمی در استارت آپ ها آشنا شوند. بعد از استراحتی کوتاه simulation game  توسط حمیده میر محمدی اجرا شد. در این قسمت ۸ ایستگاه بود که در ایستگاه اول بایستی آهنگ جشن خود را بعد از موافقتی در رهبری تیم یا سازمان انتخاب میکردند. ایستگاه دوم رول پلی بود که باید نقش یکی از شخصیت هایی که در فیلمی به آنها انگیزه داده و از نظرشان موفق هست و میتواند منتور آنها باشد را اجرا میکردند. ایستگاه سوم مواردی از شایستگی های رهبری را  انفرادی و با توجه به مهارت های شخصی در سه ستون نوشتند در ستون اول مواردی بود که در آن به مهارت کامل رسیدند، ستون دوم مواردی که در آن ضعیف هستند و میخواهند پیشرفت کنند و ستون سوم مواردی که در آن خوب هستند ولی میخواهند به مهارت کامل برسند. در ایستگاه چهارم اهداف استراتژیک و اهداف بلند مدت خود را که برای به سرانجام رساندن آن سه تا پنج سال وقت لازم است را کنار عکس هایی که به آنها داده شده بود نوشتند. ایستگاه پنجم استعاره و تشبیهی را به کار میبردند که دیدگاه، ماموریت و ارزش های آنها را بیان میکرد. در ایستگاه ششم اقدامات اصلی که جهت ارتقای رهبری خود بصورت آنی و بلند مدت در نظر دارند را می نوشتند.  ایستگاه هفتم یک شعر یا نثر می نوشتند که نشان دهد چه ویژگی منحصر به فردی دارند و چگونه خود را در موقعیت یک فرد بی نظیر تصور میکنند و آن شعر به آنها انگیزه میدهد. در ایستگاه هشتم باید صحنه‌ای از فیلم یا سریالی که از آن صحنه حس موفقیت و انگیزه می‌گرفتند را نوشته یا بیان می‌کردند. در هر ایستگاه  ویژگی خاصی از رهبران  توسط ناظران ارزیابی میشد و براساس آن به هر گروهی امتیاز داده میشد. اختتامیه با معرفی تیم برتر و صحبت های دکتر توحید ارسطو و همچنین تقدیر از این اجرایی به پایان رسید.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190909
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه