دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
جلسه انجمن فناوری اطلاعات سلامت با موضوع برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی برگزار شد.
جلسه انجمن فناوری اطلاعات سلامت با موضوع برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان رشته ی فناوری اطلاعات سلامت در مقطع کارشناسی و انفورماتیک سلامت در مقطع کارشناسی ارشد 22 مهرماه برگزار شد. حاضرين جلسه عاطفه عباسی، شهاب اسکندری، امیر دقتی پور، زهرا گلوی،خدیجه برگ بید، فاطمه زهرا محمودی، سهیلا علیپور محمد شاملو، دنیا قادری دوست و زهرا رمضان پور بودند. جلسه با حضور اعضای انجمن های فناوری اطلاعات سلامت و نیز انفورماتیک سلامت آغاز شد. پس از معارفه، اعضا به بحث در رابطه با دستور کار های لازم جهت برگزاری جشن آغاز تحصیلی پرداختند. تصمیم گرفته شد که برای دعوت از اساتید نامه ای تهیه شده و به صورت حضوری از آنها جهت شرکت در مراسم دعوت شود. همچنین از برخی از اساتید درخواست شود تا در مراسم سخنرانی های لازم را برای دانشجویان ایجاد کنند. از دیگر برنامه های مورد نظر در مراسم ایجاد پنل پرسش و پاسخ است تا دانشجویان بتوانند سوالات خود را از اساتید بپرسند. تهیه بروشور همراه با محتوایی در رابطه با کلیات رشته، گرایش های موجود جهت ادامه ی تحصیل و توضیحاتی در رابطه با رشته ی انفورماتیک سلامت از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه بوده است. اعضا به بررسی نحوه ی پذیرایی در مراسم نیز پرداختند و در انتهای جلسه برای هر یک از دستورات مشخص شده نمایندگانی را جهت انجام هماهنگی های لازم انتخاب کردند. همچنین طی این جلسه فاطمه زهرا محمودی به عنوان دبیر پژوهشی و نسیم تقی خانی به عنوان مسئول کارگاه ها انتخاب شد. دعوت از گروه موسیقی و تهیه ویدویی از مصاحبه با اساتید رشته از پیشنهادات این جلسه بود.
ارسال به دوستان