دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
جلسه معارفه انجمن مديريت و اقتصاد سلامت برای دانشجویان جدیدالورود رشته مديريت خدمات بهداشتي درماني با حضور دبیر اسبق و فعلی انجمن برگزار شد.
انجمن مديريت و اقتصاد سلامت مركز پژوهش هاي دانشجويي، جلسه معارفه دانشجويان رشته مديريت خدمات بهداشتي درماني دانشكده پيراپزشكي را در روز چهارشنبه 12 آذر 1392 با حضور علیرضا دررودی، دبير انجمن مديريت و اقتصاد سلامت، مهدی هاشمی، دبير پیشین انجمن و علی دررودی، سرپرست پیشین کمیته پژوهشی انجمن در آمفی تئاتر مر کز پژوهش ها برگزار كرد.
اين جلسه با تلاوتي چند از آيات كلام الله مجيد و سر دادن سرود ملي آغاز شد.
در ابتدا مهدی هاشمی؛ دبير پیشین انجمن، ضمن خير مقدم به دانشجويان ورودي جديد رشته مديريت خدمات بهداشتي درماني، تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي تهران را فرصتي مغتنم براي دانشجويان دانست.
وي در ادامه به ظرفیت های موجود در رشته برای دانشجويان مديريت و خدمات بهداشتي درماني اشاره كرد و دانشجويان را به تلاش بيش از پيش در انجمن تشويق كرد.
سپس علیرضا دررودی، دبير انجمن مديريت و اقتصاد سلامت به تشريح عملكرد انجمن و کمیته ها پرداخت.
علی دررودی، سرپرست پیشین کمیته پژوهشی انجمن به برنامه ريزي دقيق و معين دانشجويان براي آموزش و پژوهش تاكيد كرد. همچنين چگونگي نحوه استفاده از سهميه هاي استعدادهاي درخشان را بيان نمود، سپس در مورد چگونگي كسب رتبه هاي آموزش برتر، پژوهشگر برتر و كسب ديپلم پژوهشی و نحوه كسب گرنت و انتخاب به عنوان دانشجوي نمونه كشوري توضيحاتي ارائه کرد . وی در ادامه فرصت هاي موجود در رشته را براي دانشجويان بيان كرد.
همچنین کمیته های انجمن به معرفی فعالیت ها و برنامه های آتی خود پرداختند .
در پايان با پخش كليب از فعاليت هاي دبيران انجمن مراسم خاتمه يافت.
ارسال به دوستان