دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1397/09/24 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 58
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری جلسه ی انتقال تجربیات پژوهشگران

در جلسه انتقال تجربیات پژوهشگران، شهاب الدین رضایی و دکتر مهسیما شعبانی تجربیات پژوهشی خود را با دانشجویان علاقمند به پژوهش به اشتراک گذاشتند.

دومین جلسه از فصل دوم جلسات انتقال تجربیات پژوهشگران با حضور دکتر پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و مهدیس مروتی، دبیرکل مرکز 21 آذر ماه در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد. در ابتدای جلسه شهاب الدین رضایی، تجربیات پژوهشی خود را با دانشجویان به اشتراک گذاشت و بر اهمیت پیوستگی و تلاش مستمر در مسیر پژوهش تاکید کرد. در ادامه دکتر مهسیما شعبانی به مسیر طولانی خود برای رسیدن به پیشرفت در زمینه پژوهشی اشاره کرد و افزود دانشجویان باید برای پیداکردن حیطه مورد علاقه خود وقت صرف کنند و الزاما اولین حیطه ای که وارد آن می شوند حیطه نهایی نخواهد بود. در پایان نیز دکتر پروین پاسالار با اهدای یادبود هایی از سخنرانان این جلسه تقدیر کرد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 191083
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه