دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1391/12/22 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 39
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری دومین جلسه ی کارگاه KTE (knowledge transfer and exchange)

دومین جلسه کارگاه آموزشی KTE با حضور دکتر سید رضا مجد زاده ، دکتر بهاره یزدی زاده و دکتر گلوریا شلویری 17 اسفند ماه از ساعت 8 الی 13 در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد.

واحد دانشکده ی پزشکی ( پردیس پورسینا ) ، مرکز پژوهش های علمی دانشجویان ، کارگاه دو روزه ی KTE  را دهم و هفدهم اسفند ماه در باشگاه علمی دانشجویان برگزار کرد.دومین جلسه این کارگاه روز پنجشنبه 17 اسفند ماه با حضور دکتر سید رضا مجد زاده ، دکتر بهاره یزدی زاده و خانم دکتر گلوریا شلویری برگزار شد. در این جلسه شرکت کنندگان با اهمیت بررسی موانع تغییر رفتار در استفاده کنندگان از شواهد علمی ، چگونگی شناسایی موانع تغییر رفتار در استفاده کنندگان از شواهد علمی ، اصول کلی که در هنگام انتقال دانش باید در نظر گرفت ، برخی از روش های انتقال دانش برای گروه های متفاوت مخاطبین ، روش های موثر انتقال دانش و اهمیت توجه به اثربخشی روش های انتقال پیام هنگام برنامه ریزی برای انتشار نتایج آشنا شدند. مرجع خبر: روابط عمومی واحد آموزش ( کارگاه های آموزشی) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان-سمیرا راهب
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188730
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه