دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/08/22 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نخستین دوره از کارگاه‌های آموزشی با عنوان نقش اول زندگی خودت باش

بخش نخست از طرح سامانه توانمندسازی دانشجویان استعدادهای درخشان در جهت افزایش مهارت و توانمندسازی نخبگان در حوزه سلامت با برگزاری کارگاه دو روزه با عنوان نقش اول زندگی خودت باش برگزار شد.

نخستین دوره از کارگاه‌های آموزشی «نقش اول زندگی خودت باش! » ویژه دانشجویان پزشکی با حضور پنجاه نفراز دانشجویان جدیدالورود و با تدریس دکتر سالار ارزیده و مهندس بهزاد عزتی  و همکاری آزاده نیک رفتار در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. این کارگاه با هدف آشنایی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی با نحوه تدوین برنامه توسعه فردی، شامل بخشهای مختلفی چون ترسیم اهداف علمی، پژوهشی و شغلی بلند مدت، کنکاش و شناخت ویژگی‌های رفتاری و نقاط قوت و ضعف فردی از دیدگاه خود و دیگران و برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییرات بود. کشف نیازمندی‌های شناختی، روانی، رفتاری و مهارتی برای دستیابی به اهداف تعیین شده، تبدیل اهداف بلند مدت به اهداف کوتاه مدت، زمان‌بندی و برنامه‌ریزی برای دستیابی به هر کدام از این اهداف، مدیریت زمان، اهمیت ترسیم چرخه زندگی و پایش و ارزیابی مداوم آن در تأمین نیازهای مختلف فردی به منظور ایجاد تعادل در زندگی از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه دو روزه بود. این دوره آموزشی که نخستین دوره آن برگزار شد، بخش نخست از طرح سامانه توانمندسازی دانشجویان استعدادهای درخشان در جهت افزایش مهارت و توانمندسازی نخبگان در حوزه سلامت می‌باشد. در این طرح دانشجویان پس از تدوین برنامه توسعه فردی و تعیین اهداف و نقاط عطف زندگی تحصیلی و شغلی خود و پس از انجام ارزیابی‌های مختلف و شناسایی نیازهای آموزشی و مشاوره‌ای در مسیر آموزش دانش و تقویت مهارت‌های مورد نیاز قرار گرفته و روند توسعه فردی آنها به صورت مستمر پایش خواهد شد. تا پس از پایان دوران تحصیل متخصصانی عالم، توانمند و اثرگذار در جایگاه ‌های مختلف نظام سلامت مشغول به فعالیت شوند.  
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190329
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه