دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/03/23 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 30
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری هشتمین جلسه هم اندیشی در خصوص تدوین برنامه جامع دانشگاه علوم پزشکی تهران برای استعداد های برتر دانشجویی

در هشتمین جلسه هم اندیشی برای تدوین برنامه جامع دانشگاه علوم پزشکی تهران برای استعداد های برتر دانشجویی، دو موضوع تفکر مبتنی بر مدل و برنامه ریزی برای پیشرفت فردی مطرح و بحث و تبادی نظر شد.

این جلسه روز چهارشنبه 20 خرداد ماه در مرکز رشد استعدادهای درخشان و با حضور دکتر پاسالار، دکتر نوری زاده، دکتر سروری، دکتر مازوچی، دکتر جمال الدینی، دکتر ارزیده، دکتر محسنی، دکتر باقریان، خانم قنادیان و آقای اعرابی تشکیل شد. در ابتدای جلسه موضوع" تفکر مبتنی بر مدل" (model-based thinking)، توسط دکتر سروری مطرح شد، سپس دکتر سالار ارزیده، موضوعی را با عنوان " برنامه ریزی برای پیشرفت فردی" (personal development planning) ارائه کرد . در این جلسه در خصوص موضوعات مطرح شده و نحوه استفاده از این دو مدل در جهت اهداف جلسات، به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189669
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه