دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
برگزاری هفتمین جلسه شورای مرکزی و هیئت اجرایی مرکز رشد استعدادهای درخشان
هفتمین جلسه شورای مرکزی و هیئت اجرایی مرکز رشد استعدادهای درخشان پنجم آذرماه ۹۶ ، با حضور سرپرست و دبیر کل مرکز به میزبانی دانشکده دندان پزشکی برگزار شد.
در هفتمین جلسه شورای مرکزی و هیئت اجرایی مرکز رشد استعدادهای درخشان که پنجم آذرماه با حضور سرپرست و دبیر کل مرکز به میزبانی دانشکده دندان پزشکی برگزار شد، در ابتدا عمرانی سرپرست واحد دندان پزشکی ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان در جلسه بر ادامه دادن اینگونه جلسات تاکید کرده و خواستار تداوم مسیر کنونی مرکز رشد استعدادهای درخشان شد. آرمین آی دبیر واحد دندان پزشکی به معرفی واحد دندان پزشکی پرداخت و برنامه های خود را به شرح زیر ارائه داد : • پژوهش: نهایی کردن ۴ مقاله تا بهار سال آینده • کمپین ها: برگزاری کمپین ها در زمینه دیابت،سلامت دهان و دندان،مبارزه و دخانیات، تغذیه • کارگاه ها: برگزاری کارگاه تزریقات ، کارگاه لمینیت سرامیکی ، کارگاه های مقاله نویسی و پروپوزال نویسی • ترجمه • ارائه درمان رایگان و ویزیت رایگان به مردم • آگاه سازی دانشجویان جدیدالورود آی در ادامه گفت یکی از بزرگترین برنامه های واحد دندان برگزاری مراسم بزرگداشت و قدر دانی از بزرگان رشته دندان پزشکی که امیدواریم با همکاری بخش های مربوطه انجام شود. آی یکی از نیازهای اصلی واحد خود را یک دستگاه یخچال مطرح کرد که با موافقت پروین پاسالار سرپرست مرکز همراه بود. آی در پایان با تشکر از کادر اجرایی خود و دبیر های سال های قبل واحد دندان پزشکی آینده روشنی را برای این واحد پیش بینی کرد. در ادامه پاسالار با تقدیر از واحد دندان پزشکی بر مستندسازی فعالیت های هر واحد تاکید کرد در ادامه امیر مرتضی هادی لویی معاون پایش و توسعه مرکز ارائه گزارش صد روزه را که در جلسات قبل ناتمام مانده بود به پایان رساند که بشرح ذیل است: معاونت آموزش: • تشکیل تیم معاونت آموزش • جلسه های دوهفته یکبار و مطالعه جمعی علم آموزش • باز نگری کوریکولوم کارگاه ها که در ادامه پاسالار افزود یکی از اهداف برگزاری کارگاه تغییر کوریکولوم کارگاه هاست و مدرسین کارگاه بجای مراجعه به دانشجویان، برای یادگیری سبک اموزشی به کتاب ها و اساتید مراجعه کنند. معاونت بین الملل: • تشکیل تیم معاونت بین الملل • نگارش پیش نویس برنامه پنج ساله معاونت هادی لویی برنامه های صد روزه دوم معاونت بین الملل را نام برد که بشرح ذیل است: • برگزاری اولین سری دوره تقویت مکالمه زبان • هماهنگی و آگاه سازی دانشجویان برای شرکت در کنگره ها معاونت پژوهشی: • تشکیل تیم معاونت پژوهشی • مدیریت انجمن ها • ارزیابی پژوهشی • معاونت روابط عمومی: • برگزاری مراسم ورودی ها • نوسازی سایت مرکز • معاونت فرهنگ و هنر: • تشکیل تیم معاونت فرهنگ و هنر • تلاش برای ایجاد تغییر در فرهنگ اجتماعی اخلاقی و رفتاری محسوس در بین مرکز • تهیه اسباب بازی برای کودکان زلزله زده کرمانشاه • تلاش برای فرهنگ سازی اهدای خون در ادامه هادی لویی آماده سازی سازو کار تدوین شده برای معاونت پایش وتوسعه خبر داد ک بشرح ذیل است: • هر معاونت بعد از ۱۰۰ روز گزارش خود را ارسال کند. • این اطلاعات توسط معاونت گردآوری و تدوین شود. • اطلاع رسانی به شورای مرکزی و قرار گیری روی سایت • پاسخگو بودن هر معاونت در قبال اهداف انجام نشده. • با کمک دبیر واحد ها و معاونت های مختلف اهداف ۱۰۰ روز آتی مشخص شود. • تهیه ساختاری برای معاونت پایش آینده. در ادامه امیر علامی سخنگوی مرکز رشد استعداد های درخشان به بررسی ماهیت شورای مرکزی پرداخت و گفت ابتدا باید مشخص کنیم شورای مرکزی فقط نقش رای دهنده داشته باشد یا نقش قانون گذاری. وی پیشنهادات خود را برای بهبود اوضاع شورای مرکزی اینگونه اعلام کرد : • شورای مرکزی یک سال بر انتخابات شورای مرکزی سال بعد نظارت کند. • افراد شرکت کننده تایید صلاحیت شوند. • این انتخابات یک رویداد مهم در بین دانشجویان باشد. • تشکیل کمیسیون هایی برای موثر تر بودن شورای مرکزی. • درپایان بعلت اتمام وقت جلسه مقرر شد جلسه بعدی شورای مرکزی با محوریت وظایف شورای مرکزی برگزار گردد.
ارسال به دوستان