دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/07/19 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 60
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری هفتمین کنگره پژوهشگران جوان

هفتمین کنگره پژوهشگران جوان همزمان با برگزاری بیست و هفتمین کنگره ی بین المللی بیماری های اطفال، امسال نیز با شکوه هرچه تمام تر در سالن همایش های مرکزطبی کودکان برگزار شد.

گالری عکس بخش پژوهشگران جوان با حضور اساتید و دانشجویان و پژوهشگران جوان از دانشگاه های علوم پزشکی کشور صبح جمعه 17 مهر ماه 1394 آغاز به کار کرد. مراسم با سخنرانی کوتاه فرنوش خمسه، دبیر اجرایی این بخش آغاز شد و نوید های خوشی برای پژوهشگران جوان به دنبال داشت. در ادامه خانم دکتر محمودی، سرپرست واحد دانشکده تغذیه و رژیم شناسی سخنرانی کردند و پس از ایشان دکتر کوشا پایداری، درباره اصول پژوهش و پژوهشگر بودن و ویژگی های یک پژوهشگر خوب سخنرانی کردند و سپس بخش ارائه ی مقالات آغاز شد. تفاوت عمده ی کنگره ی امسال با سال های پیش در اضافه شدن بخش جدیدی به کنگره تحت عنوان KEYNOTE PRESENTATION بود. در این قسمت از پژوهشگران جوانی که در یک حیطه ی پژوهشی خاص، سابقه فعالیت زیادی دارند دعوت شده بود تا نتایج حاصله از پژوهش های خود در سالیان اخیر را در اختیار عموم قرار دهند . در این بخش از کنگره 8 پژوهشگر جوان در حیطه هایی چون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، علوم تغذیه، تئاتر درمانی و غیره به ارائه سخنرانی پرداختند و با استقبال بسیارخوب حاضران مواجه شدند.  طبق روال هر ساله بخش ارائه ی مقالات به صورت سخنرانی به داوری دانشجویان جوان، فرنوش خمسه، بهار عطایی نیا و مهدی شیخی دنبال شد و در خاتمه نیز به دو سخنران برتر محمد حسین خسروی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و آیدین عابدی از دانشگاه علوم پزشکی تهران جوایزی به رسم یاد بود توسط دکتر کجباف زاده و دکتر کوشا پایداری اعطا شد و حضار به دعوت از دکتر کجباف زاده به بازددید از مرکز تحقیقات اورولوژی پرداختند.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189843
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه