دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
در چهارمین جلسه ی کارگروه نوآوری مرکز پژوهش های علمی دانشجویان پیرامون نحوه ی جذب نیروی انسانی و دستاورد های ممکن برای این افراد در بلند مدت و کوتاه مدت صحبت شد.
چهارمین جلسه ی کارگروه نوآوری مرکز پژوهش های علمی دانشجویان با حضور اعضای این کارگروه در تاریخ 26 مرداد ماه به مدت 8 ساعت برگزار شد. در این جلسه که با حضور دکتر نوری زاده معاون مرکز، دکتر ارزیده ریاست کارگروه، نیکو آخوندی، دبیر مرکز و اعضای کارگروه نوآوری برگزار شد، پیرامون نحوه ی جذب نیروی انسانی و دستاورد های ممکن برای این افراد در بلند مدت و کوتاه مدت صحبت شد. هم چنین درباره ی نحوه ی ارزیابی عملکرد اعضای کارگروه در طول انجام پروژه و در حین جلسات پیشنهاداتی از سوی دکتر ارزیده و دکتر نوری زاده مطرح شد. سپس دکتر ارزیده خلاصه ای از اقدامات از ابتدای پروژه ارائه دادند و بعد از آن با توضیحات دکتر نوری زاده فصل دوم دوره ی نوآوری در سلامت دانشگاه دوک آمریکا توسط اعضای کارگروه مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن فصل سوم این دوره با عنوان نیاز سنجی و الویت بندی نیاز در حیطه ی سلامت توسط سید معین حسینعلی پور ارائه شد و مطالب آن توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان ضمن تعیین زمان جلسه ی بعدی این کارگروه ، مقرر شد تا مقدمات ارائه ی دیگر فصل های این دوره توسط اعضای کارگروه فراهم گردد.
ارسال به دوستان