دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1393/05/28 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 68
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری کارگاه professionalism& professional awareness

کارگاه professionalism& professional awareness با حضور50 نفر از دانشجویان با هدف آموزش اصول رفتار حرفه ای و نحوه آگاهی بخشی حرفه ای به اعضای تیم اجرایی در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد.

کارگاه professionalism& professional awareness  عصر روز یکشنبه 26 مرداد ماه با حضور50 نفر از دانشجویان داروسازی تهران، بهشتی، آزاد و زنجان عضو نخستین کمپین روز ملی داروسازی و با هدف آموزش اصول رفتار حرفه ای و نحوه اگاهی بخشی حرفه ای به اعضای تیم اجرایی کمپین روز ملی داروسازی در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد.در این کارگاه، میلاد بهروزی به عنوان مدرس تفاوت های بین حرفه و شغل را مطرح نمودند و لزوم آگاهی سنجی در حرفه ی داروسازی مورد بررسی قرار دادند.در ادامه با مشابه سازی شرایط داروخانه و ایجاد بیمار نما، نکات لازم توجه جهت چگونگی رفتار حرفه ای در برخورد با بیمار آموزش داده شد.در پایان نیز راهکارهای موجود جهت افزایش آگاهی سنجی حرفه ی داروسازی نظیر، PPAC، SCE و TP مطرح گردید و جزئیات هر کدام به چالش گذاشته شد. مرجع خبر: فاطمه دارائی
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189229
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه