دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/05/04 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 51
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری کارگاه دو روزه روش تحقیق

کارگاه دو روزه روش تحقیق توسط فرنوش خمسه جهت آشنایی دانشجویان با روش های انجام پژوهش برگزار شد.

کارگاه روش تحقیق جهت آشنایی علاقمندان و دانشجویان با روش های انجام پژوهش و طراحی مطالعات به زبان ساده برنامه ریزی شده است. هدف اصلی این کارگاه آشنا کردن دانشجو با مراحل مختلف انجام یک پروژه ی پژوهشی از آغاز تا پایان است. در این کارگاه پس از پایان تدریس انتظار می رود تا دانشجو مفهوم پژوهش را بداند، بتواند یک موضوع پژوهشی خوب را تشخیص دهد و در مورد انتخاب آن بحث کند، با انواع مطالعات اپیدمیولوژیک آشنایی پیدا کند و بتواند با استفاده از الگوریتم تشخیصی انواع مطالعات را از یکدیگر تشخیص دهد. همچنین در پایان کارگاه آشنایی اولیه با انواع پایگاه های اطلاعاتی و جست و جوی کارآمد پیدا کند، به درک مناسبی از طراحی سوال پژوهشی و هدف از نوشتن پروپوزال برسد و با انواع مقالات پژوهشی آشنایی اولیه پیدا کند و نیز مختصری با مفاهیمی چون impact factor  و h index آشنا شود. این کارگاه دو روزه 2 و 3  مرداد ماه با تدریس فرنوش خمسه در محل مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان برگزار شد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190200
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه