دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1393/11/27 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تداوم فعالیت نخبگانی شرط اصالت نخبگی است

دکتر منتظر ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تغییرات در آیین نامه جدید بنیاد ملی نخبگان گفت: همه ما بایستی داشتن استعداد درخشان را یک نعمت تعهد آور بدانیم و نه یک مزیت توقع آفرین

 دكتر منتظر، معاون پژوهش و برنامه‌ريزي بنياد ملي نخبگان در نشستي كه 26 بهمن ‌ 93 با معاونان و مديران ارشد دانشگاه داشت گفت: "در آيين‌نامه جديد بنياد ملي نخبگان چند نكته لحاظ شده است، اول آنكه بايد اجازه دهيم تنوع استعدادها وجود داشته باشد، يعني بجاي اينكه فقط ملاك، نمره كنكور باشد اجازه دهيم دانشجوياني كه در زمينه هاي ديگر در دانشگاه فعال هستند هم از آيين‌نامه بهره‌مند شوند. در فرآيند تغييرات در آيين‌نامه‌ي بنياد به اين سمت مي‌رويم كه داشتن استعداد درخشان را يك نعمت تعهدآور بدانيم و نه يك مزيت توقع آفرين، يعني اگر به فردي خداوند اين موهبت را داده است كه توان هوشي بيشتري دارد، بايد بداند اين فرد تعهد بيشتري دارد و نبايد فقط توقع بيشتري ايجاد كند. هرچند كه نظام بايد مسير را براي اين دانشجويان نخبه فراهم و تسهيل كند، طوري كه در اين مسير امكان تلاش و فعاليت‌هاي علمي بيشتر ايجاد كند و دانشجو هم مي‌بايست بيش‌ازپيش تلاش كند، نه اينكه به علت داشتن هوش بيشتر دست از تلاش بردارد. هدف ديگر اين آيين‌نامه اين است كه تداوم فعاليت نخبگاني، شرط اصالت نخبگي است ".
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189503
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه