دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
تقدیر از ایده های برتر طرح پاییدانه در دورهمی یلدا
در دورهمی یلدای دانشکده پیراپزشکی، اعضای مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به معرفی این مرکز پرداختند، نتایج طرح پاییدانه را اعلام کردند و از برترین ایده ها تقدیر شد.
دورهمی یلدای دانشکده پیراپزشکی به همت واحد پیراپزشکی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده و اعضای شورای فرهنگی این دانشکده 2 دی ماه برگزار شد. از بخش های دیدنی این دورهمی اجرای استندآپی با مضمون مسائل و مشکلات دانشجویان و دانشکده پیراپزشکی بود که توسط محمد جواد وادی زاده اجرا شد و بسیار مورد استقبال حضار قرار گرفت. مسابقه و مشاعره، از دیگر برنامه های این جشن بود که بعد از آن کلیپ واحد پیراپزشکی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان که با همکاری منتورینگ و شورای صنفی آماده شده بود و در آن به اهداف و اعضای اصلی هر یک از تشکل ها اشاره شده بود پخش گردید. معرفی طرح پاییدانه و تقدیر از برترین ایده های طرح یکی از جذاب ترین بخش های این دورهمی بود که در ابتدای جشن، دکتر چنگیزی، رئیس دانشکده پیراپزشکی از آن یاد کرد و از مجریان این طرح تشکر کرد. بنا بر برنامه ای 20 روزه طرح پاییدانه با مشارکت واحد پیراپزشکی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و شورای صنفی با دانشکده اجرا گردید. مطابق با اطلاع رسانی انجام شده ابتدا مشکلات موجود در دانشکده در 5 روز گردآوری و پس از آن مشکلات به 4 دسته ی: 1. استفاده ی بهتر از فضای فیزیکی دانشکده 2. افزایش سطح شادی و نشاط دانشجویان 3. ارتباط موثر دانشجویان با مسئولین 4. و موضوع اصلی روش های نوین آموزشی تقسیم گردید. پس از آن در 9 روز از طریق گوگل فرم ایده های دانشجویان که خود دارای رقمی چشمگیر معادل 101 ایده بود جمع آوری شد. در نهایت ایده ها توسط تیم داوری متشکل از دکتر چنگیزی، رئیس دانشکده پیراپزشکی، مائده معصومی پور، دبیر واحد پیراپزشکی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، فهیمه نیکوند، دبیر شورای صنفی و امیرحسین علامی، قائم مقام شورای صنفی مورد داوری قرار گرفت. نتیجه داوری در روز جشن در قالب 4 جایزه اعلام شد. یک جایزه ویژه 300 هزار تومانی از طرف مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به عنوان جایزه ایده برتر به محمد شاملو و 3 جایزه از طرف دانشکده پیراپزشکی به خانم ها طالبی و پورقاسم و آقای قادری اعطا گردید.
ارسال به دوستان