دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1396/07/15 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه رسمی شورای مرکزی و اجرایی مرکز پژوهش های دانشجویان به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی

جلسه رسمی شورای مرکزی و اجرایی مرکز پژوهش ها سه شنبه 4 مهرماه به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.

جلسه ی رسمی شورای مرکزی و اجرایی مرکز پژوهش های دانشجویان سه شنبه 4 مهرماه به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی  برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای مرکزی واحد پرستاری و مامایی ضمن معرفی خود به بررسی موانع و دستاوردهای مرکز پژوهش واحد پرستاری و مامایی پرداختند. اعضای شورای مرکزی از مرکز پژوهش های علمی واحد پرستاری مامایی بازدید نموده و به بررسی مشکلات این واحد پرداختند. علی پروهان، دبیر مرکز واحد پرستاری و مامایی، در راستای موانع واحد پرستاری و مامایی به نگرش منفی اساتید نسبت به پژوهش در سطح کارشناسی، افزایش ظرفیت ورودی امسال دانشکده پرستاری و کمبود امکانات از جمله سخت افزارهای مرکز پژوهش دانشکده پرستاری و مامایی اشاره نمودند. یسنا رستم آبادی، دبیر کل مرکز، حفظ رسالت مرکز پژوهش های دانشجویان، تلاش برای بروز استعداد های تمام دانشجویان دانشگاه، تلاش برای بالابردن روحیه مثبت اعضا مرکز، حفظ حقوق شهروندی دانشجویان، توجه به محیط زیست و رعایت امانت در حفظ مرکز پژوهش ها و ساختمان های دانشگاه را از رویکردهای امسال خود در مرکز پژوهش های علمی بیان کرد. مهدیس مروتی، معاونت آموزش، اهداف خود را به شرح زیر بیان نمود : ۱. افزایش سطح کیفیت کارگاه های پژوهشی  ۲. بازنگری اساسنامه ۳. درخواست معرفی افراد توانمند از تمام واحد ها در حیطه آموزش در ادامه مینا انصاری ضمن معرفی پروژه شادکامی به بررسی تاریخچه ی افسردگی دانشجویان پزشکی و ضرورت توجه به افسردگی دانشجویان پرداخت و اهداف پروژه و روش های اجرای آن را شرح داد. در انتها انصاری از کلیه واحدها، جهت اجرای این پروژه درخواست همکاری و معرفی نیرو کرد. دکتر پاسالار سرپرست مرکز نیز ضمن تاکید به رعایت موازین اخلاقی، از اهمیت روابط بین الملل و لزوم سرچ برای یافتن امکانات موجود در دنیای امروز صحبت کرد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190664
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه