دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
جلسه مشترک مدیر دفتر ریاست دانشکده پرستاری با اعضای مرکز پژوهش های دانشجویی
دکتر فاطمه خوشنوای فومنی، مدیر دفتر ریاست دانشکده پرستاری و مامایی، روز سه شنبه 27 آذرماه با دبیر و معاونان مرکز پژوهش های دانشجویی دیدار کردند.
در راستای ایجاد ساز و کار مناسب جهت تعامل با تشکل های دانشجویی و مرکز پژوهش های علمی دانشکده پرستاری و مامایی، جلسه ای با حضور دکتر فاطمه خوشنوای فومنی، مدیر دفتر ریاست و دبیر هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی و دبیر و معاونان مرکز پژوهش های دانشجویی روز سه شنبه 27 آذرماه برگزار شد. در ابتدای این جلسه اعضای مرکز به معرفی، تشریح وظایف، اهداف، چشم انداز و حیطه های عملکرد، وضعیت موجود، انتظارات، اهداف و پیشنهادهای اعضای مرکز پرداختند. برگزاری برنامه های علمی، کارگاه های سطح بندی شده، کمپین ها، مشاوره های علمی و انجام پژوهش های بالین محور کاربردی، توافق بر جلب مشارکت بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بین الملل، ارتقای فعالیت های پژوهش در سطح بین الملل، جستجو جهت دریافت کمک هزینه های پژوهشی بین المللی، تعامل با دانشجویان بین الملل، جستجوی راهکارهای مناسب و بیان پیشنهادات عملیاتی جهت جلب مشارکت بیشتر معاونت پژوهشی دانشگاه، فعال کردن مرکز در جهت انجام اختراعات و نوآوری ها، شرح برخی مشکلات موجود به لحاظ تجهیزات و فضا ( مانند رایانه، برد و فضای فیزیکی جهت برگزاری کارگاه ها) و ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت مدیریت آن نیز از جمله موراد مطرح شده در این جلسه بود. در جریان جلسه اعضای مرکز پیشنهاداتی چون ایجاد صفحه فعال در سایت دانشکده با عنوان مرکز پژوهش های علمی دانشجویان جهت درج فعالیت های علمی، خبری و محصولات آموزشی، ارتقای فعالیت و مشارکت با USERN، استفاده از ظرفیت دانشجویان مرکز به عنوان مشاور در برنامه ریزی های بالینی و عملیاتی دانشکده، برگزاری جلسات منظم با نماینده دفتر ریاست و بررسی پیشرفت کار و تعامل بیشتر با دانشجویان ارائه دادند. با توجه به ظرفیت های علمی و ایده های خلاقانه دانشجویان و در راستای دستیابی به اهداف برنامه های عملیاتی دانشکده مبنی بر ایجاد تعاملات پویا در دانشکده برگزاری جلسات سه ماه یکبار با مدیر دفتر ریاست و دبیر هیات رئیسه نیز مورد توافق قرار گرفت
ارسال به دوستان