دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/07/19 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه مشترک معاونین آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران/ تأکید ویژه برهم افزایی توانمندی‌های دو دانشگاه

به‌منظور «ايجاد همكاري‌هاي متقابل و تسهيل فرآيندها» بين كميته استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشكي تهران و دانشگاه تهران معاونين آموزشي دو دانشگاه باهم ديدار صميمانه اي داشتند.

گالری عکس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: اين ديدار كه به ميزباني دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه علوم پزشكي تهران، يك‌شنبه 19 مهر 94 برگزار شد؛ در ابتدا دكتر پروين پاسالار رييس مركز رشد استعدادهاي درخشان دانشگاه علوم پزشكي تهران به ارائه گزارشي در خصوص جلسات برگزارشده بين دو دانشگاه پرداخت و گفت: طي نشست هاي مختلفي كه در رابطه با مسائل اداري و آموزشي دانشجويان استعداد درخشان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران و مقايسه وضع موجود دو دانشگاه داشتيم مقرر شد كه در اين راستا تفاهم‌نامه‌اي بين معاونين دو دانشگاه منعقد شود. وي يادآور شد: در اين جلسات، به تشكيل كميته استعداد درخشان مشترك بين دو دانشگاه، تعريف پروژه‌هاي مشترك، راه‌اندازي دانشكده بين رشته‌اي، برگزاري دوره‌هاي كاربردي توسط اساتيد دو دانشگاه، اجراي پروژه تدوين الگوي عملي براي برنامه‌ريزي درسي و بازنگري دروس و ايجاد رشته‌هاي تحصيلي جديد از طريق ارزيابي دروني در دو دانشگاه اشاره‌شده بود، كه اميدواريم با موافقت طرفين به سرانجام مطلوب دست يابد. در ادامه دكتر سيد حسين حسيني معاون آموزشي دانشگاه تهران، با اشاره به‌ضرورت توجه به كميته استعداد درخشان دانشگاه؛ اظهار داشت: تجميع فعاليت هاي كميته هاي استعداد درخشان دو دانشگاه براي دانشجويان انرژي مضاعفي به همراه دارد كه بايد از اين كميته ها حداكثر بهره برداري شود. وي با اشاره به گسترش فضاي تعاملي بين دو دانشگاه؛ خاطرنشان كرد: محدوديت‌ها را بايد كاهش و امكانات را تقويت كنيم چرا كه هم‌افزايي توانمندي‌ها، عامل رشد و ارتقاي دو دانشگاه در سطح ملي و بين‌المللي خواهد شد. دكتر حسيني با بيان اين‌كه ظرفيت و پتانسيل‌هاي موجود در اين دو دانشگاه در هيچ دانشگاه ديگري در منطقه وجود ندارد؛ تأكيد كرد: وقتي صحبت از نماد آموزش عالي كشور مي شود بايد با نگاه ويژه‌اي به اين دو دانشگاه توجه كرد.  پس از آن دكتر محمد جليلي معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران، ادامه داد: اگر همكاري بين دو دانشگاه را جدي تر عملياتي كنيم مطمئناً به دستاوردهاي چشمگيري دست خواهيم يافت. توضيح اين‌كه؛ از سوي دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه علوم پزشكي تهران به معاون آموزشي دانشگاه تهران و تيم همراه هديه اي به‌رسم يادبود اهداء شد. همچنين در پايان نشست از قسمت هاي مختلف دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه نيز بازديد شد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189844
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه