دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1388/08/06 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جنب و جوش در دانشجویان علوم پزشکی تهران در جهت گسترش فراگیر آموزش روش‌های پیشگیری از آنفلوانزای نوع A

جنب و جوش در دانشجویان علوم پزشکی تهران در جهت گسترش فراگیر آموزش روش‌های پیشگیری از آنفلوانزای نوع A   گروه بزرگی از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه به عنوان سفیران سلامت دانشگاه، پس از یادگیری روش‌های پیشگیری از آنفلوانزای A توسط همردیفان خود، وظیفه هشدار دهی در مقابل خطر آنفلوانزای A را به خانواده و سایر بستگان به عهده  گرفتند. دو هفته پیش در مرحله اول حدود 100 نفر از داوطلبین توسط آقای دکتر فرید ابوالحسنی «معاون سلامت دانشگاه» و آقای دکتر حمید عمادی «معاون آموزشی دانشکده پزشکی و پزشک متخصص عفونی» آموزش‌های لازم برای تدریس روش‌های پیشگیری را دریافت کردند. سپس دانشجویان فوق به چهار گروه تقسیم شدند. یگ گروه از داوطلبان آموزش دیده با تهیه بسته‌های آموزشی حاوی فایل‌های Power Point، بروشور، مطالب جدی یا فکاهی و طنز در زمینه پیشگیری از آنفلوانزای A کار خود را دنبال کردند. گروه دوم به تهیه 3 فیلم کوتاه در ارتباط با خطرات گسترش و نحوه پیشگیری از بیماری فعالیت کردند. گروه سوم کاریکاتورهای جذاب و پوسترهای آموزشی را تهیه کردند و گروه چهارم از طریق ایستگاه‌های ثابت در دانشکده‌ها به آموزش فردی و پاسخ گویی به دانشجویان فعالیت می‌کنند. حاصل این فعالیت‌ها در دانشکده‌های مختلف دانشگاه، خواه کلاس به کلاس و یا به صورت مجتمع در سالن اجتماعات ارائه شده است و بقیه در اسرع وقت ارائه خواهد شد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 187722
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه