دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
دکتر پاسالار: هر روز که می گذرد بیشتر متوجه می شوم که معلمی را چقدر واقعا دوست می دارم
پرسنل مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و مرکز رشد استعدادهای درخشان در نشستی صمیمانه روز استاد را به دکتر پاسالار تبریک گفته و از زحمات ایشان تقدیر کردند.
در نشستی صمیمانه با حضور پرسنل مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و مرکز رشد استعدادهای درخشان به مناسبت گرامیداشت روز استاد و تقدیر از زحمات دکتر پاسالار، وی از علاقه و عشق روز افزون خود به شغل معلمی گفت. دکتر پاسالار با مرور خاطرات شیرین گذشته یاد آور شد، افراد اگر در جایی که باید باشند مشغول فعالیت شوند و به حرفه ی خود عشق بورزند متوجه گذشت زمان و سختی های راه نمی شوند. وی گفت: با اینکه معلم شدن من کاملا تصادفی بود اما هر چقدر زمان می گذرد بیشتر متوجه می شوم که من واقعا برای این کار آفریده شده ام و صمیمانه حرفه ی معلمی را دوست دارم. دکتر پاسالار ضمن تشکر از تلاش ها و برخورد صمیمانه پرسنل هر دو مرکز با دانشجویان، خاطر نشان کرد که کارمندان هم به گونه ای معلم هستند و با طرز برخوردشان به دانشجویان، بسیاری از رفتارها را به طور غیر مستقیم آموزش می دهند که بسیار تاثیر گذار است.
ارسال به دوستان