دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
رویداد جامع کارآفرینی "مراد" که به عنوان یکی از برنامههای برجسته در حوزه کارآفرینی و نوآوری در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، فرصتی برای رشد و یادگیری تخصصی برای دانشجویان و علاقهمندان به کارآفرینی فراهم آورد. این رویداد به همت معاونت کارآفرینی و نوآوری شورای اجرایی مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، طی ۳ هفته و در آخر هفتهها از ۱۹ مهر الی ۴ آبان به صورت حضوری برگزار شد و به مدت ۳۶ ساعت در محیط علمی و پویا، تعداد حدود ۵۰ شرکتکننده را در جریان تازهترین مفاهیم و روشهای کارآفرینی قرار داد.
در طول این دوره آموزشی، شرکتکنندگان با مباحث کلیدی و ضروری برای راهاندازی کسبوکارهای نوپا آشنا شدند. سرفصلهای اصلی این دوره شامل موارد زیر بودند:
- تفکر طراحی: به عنوان ابزاری برای شناخت بهتر نیازهای مشتریان و خلق ایدههای نوآورانه که بر اساس نیازها و خواستههای مخاطبان شکل میگیرند.
- بیزینس مدل و بیزینس پلن: آموزش اصول تدوین مدل کسبوکار و برنامهریزی استراتژیک برای راهاندازی کسبوکار و درک چارچوبهای پایه برای موفقیت تجاری.
- مارکتینگ: استراتژیهای بازاریابی برای شناسایی و جذب مشتریان هدف و توسعه بازار
.
- پیچ و خمهای جذب سرمایه: آشنایی با چالشهای سرمایهگذاری و شیوههای مؤثر برای جذب سرمایه و ایجاد ارتباط با سرمایهگذاران.
حامیان رویداد این رویداد:
- آکادمی زندگی شاد
- آکادمی دیزاین
- شرکت بهنوش
رویداد جامع کارآفرینی مراد بستری منحصربهفرد برای علاقهمندان به کارآفرینی و دانشجویان فراهم کرد تا در محیطی پویا و تخصصی با اصول راهاندازی و مدیریت کسبوکار آشنا شوند و مهارتهای خود را در این زمینه تقویت کنند. این برنامه موفقیتآمیز، نشاندهنده اهمیت تعامل بین بخشهای علمی و صنعت در تقویت و رشد فرهنگ کارآفرینی در جامعه دانشجویی است و میتواند الگویی برای برنامههای مشابه در سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور باشد.
ارسال نظر