دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
ششمین جلسه راند ماهانه اخلاق پزشکی در روز سه شنبه 24 دی 1392، ساعت17:30-14:30 در سالن آمفی تئاتر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد. در این جلسه که به موضوع "ملاحظات اخلاقی در مراقبت های پایان حیات" پرداخته شد، با استقبال دانشجویان روبه رو شد.
دکتر علیرضا پارساپور (استاد گروه اخلاق پزشکی) و دکتر مامک طهماسبی (استاد طب تسکینی بیمارستان امام خمینی) به عنوان اساتید راهنمای جلسه و جمعی از اساتید بالینی، در این جلسه حضور داشتند.
در ابتدای جلسه توضیحاتی در رابطه با انجمن اخلاق پزشکی و فعالیت های آن ارائه شد و سپس از اعضای گروه تئاتر انجمن در راندهای قبلی، تقدیر به عمل آمد. در ادامه، گروه تئاتر انجمن، نمایشی را با سناریویی برگرفته از اتفاقات واقعی در جمع حضار اجرا کردند؛ درادامه شرکت کنندگان در این راند درمورد case مطرح شده نظرات خود را عنوان کرده و از دیدگاه اخلاق حرفه ای پزشکی آن را تجزیه و تحلیل کردند. در ادامه دکتر پارساپور و دکتر طهماسبی به جمع بندی نظرات حاضرین و جواب به سوالات آنها پرداختند.
در بخش دیگر این جلسه فیلم مصاحبه با تیم درمانی در رابطه با موضوع جلسه، که در بیمارستان های آموزشی دانشگاه تهیه شده بود، به نمایش در آمد.
در بخش پایانی راند، اجرای صحیح گفتن خبر بد به بیمار ترمینال(role model) توسط دکتر طهماسبی جرا شد.
ارسال به دوستان