دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
فضایی سرشار از بارش افکار خلاقانه برای پاسخ به سوال وزیر بهداشت
اولین مسابقه ی تیمی حل مسئله نوآورانه در سلامت با حضور 45 تیم از سراسر کشور در سالن همایش حجاب در حال برگزاری است.
گالری عکس1 گالری عکس2 در راستای برگزاری دومین همایش و فن بازار ملی سلامت، بخش دانشجویی این همایش برای اولین بار به همت مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار شد. یکی از قسمت های بخش دانشجویی، مسابقه حل مسئله نواورانه در سلامت بود که با استقبال بی نظیر تیم های دانشجویی از سراسر کشور، از ساعت 8 صبح دوشنبه 17 آبان ماه 95 در سالن همایش حجاب در حال برگزاری است. سوال این مسابقه که توسط وزیر محترم بهداشت طراحی شده است از این قرار بود" راهکارهای عملی برای افزایش اعتماد مردم شریف ایران به محصولات بهداشتی و پزشکی تولید داخل چیست؟" دکتر سالار ارزیده، دبیر بخش دانشجویی همایش با توضیح روش حل مساله خلاقانه با روش های نوین آغاز گر مسابقه بود. پس از آن 45 تیم 7 نفره از سراسر کشور به رقابت و طراحی خلاقانه و تدوین فرآیند و حل مشکل پرداختند. طبیعی است که رسیدن به جواب کوتاه برای این سوال، منظور برگزار کنندگان همایش نبود و تلاش دانشجویان بر آن بود تا با تحلیل وضعیت بهداشتی و درمانی در سطح جامعه و بررسی جوانب مختلف مشکلات در زمینه بهداشتی، به تحلیل واقعی تر از مشکل پرداخته وبدین ترتیب به سمت پیدا کردن راه حلی جهت مسئله مد نظر جناب وزیر بروند.
ارسال به دوستان