دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/03/17 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

قابل توجه مسئولین انجمن ها و پیش انجمن های مرکز پژوهش های علمی دانشجویان

مسئولین انجمن ها و پیش انجمن های مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به بخش انجمن در وب سایت مراجعه نمایند.

مسئولین انجمن ها و پیش انجمن های مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به بخش انجمن در وب سایت مراجعه نمایند. قابل توجه مسئولین پیش انجمن های مرکز پژوهش های علمی دانشجویان: طبق ماده 9 آیین نامه ارتقای انجمن های پژوهشی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان: هر انجمن باید ظرف حداکثر یک ماه پس از کسب تایید شروع به فعالیت نماید و در غیر این صورت ثبت انجمن کان لم یکن تلقی خواهد شد. لازم است که پس از تشکیل اولین جلسه مدیریتی انجمن، خبر آن به صورت فارسی و انگلیسی در وب سایت مرکز ثبت گردد. قابل توجه مسئولین انجمن های مرکز پژوهش های علمی دانشجویان: طبق ماده 10 آیین نامه ارتقای انجمن های پژوهشی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان: هر انجمن برای ادامه فعالیت باید دارای شرایط زیر باشد و در غیر این صورت ثبت آن کان لم یکن تلقی خواهد شد. الف: ثبت اساسنامه مورد تایید مرکز پژوهش ها که شامل ساختار انجمن، اهداف زمان بندی شده، چشم انداز و ماموریت باشد تا حداکثر 2 ماه پس از کسب تایید دبیر کل مرکز برای ثبت انجمن ب: داشتن صفحه اختصاصی در وب سایت مرکز پژوهش ها و به روز رسانی آن حداقل هر ماه ج: تشکیل حداقل یک جلسه مدیریتی در ماه و ثبت خبر فارسی و انگلیسی آن در سایت مرکز پژوهش ها د: ارایه گزارش هر 2 ماه طبق ضمیمه 2 به مسئول انجمن های شورای اجرایی مرکز توسط مسئول گزارش دهی انجمن ه: شرکت اعضاء هیات موسس در کارگاه های زیر و یا ارایه مدرک مبنی بر گذراندن آنا تا 6 ماه پس از کسب تایید: 1-    روش تحقیق 2-    جستجو در منابع tums و pubmed 3-    پروپوزال نویسی 4-    امار و spss 5-     مدیریت زمان 6-    کار گروهی ****** انجمن هایی که تاکنون اقدام به ثبت و ارسال اساسنامه، بروزرسانی صفحه ی اختصاصی خود در سایت، ارایه گزارش و ... نکرده اند تا پایان خرداد ماه فرصت دارند برای ادامه ی فعالیت خود، امور نامبرده را انجام دهند.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190142
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه