دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
نشست دبیران کمیته تحقیقات دانشجویی شبکه همکار تهران برگزار شد
نشست دبیران کمیته تحقیقات دانشجویی شبکه همکار تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر علی اکبر حق دوست از بنیانگذاران کمیته تحقیقات دانشجویی برگزار شد.
دبیران کمیته های دانشجویی شبکه همکار تهران این ماه میهمان مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند، این نشست صمیمانه با حضور دکتر علی اکبر حق دوست، از بنیانگذاران کمیته تحقیقات و دکتر پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در این جلسات روال کار این است که در ابتدا یک موضوع مدیریتی آموزنده توسط یکی از حاضرین ارائه می شود و سپس جلسه آغاز می شود، ارائه این ماه توسط مهدیس مروتی، دبیر کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ی کارتیمی و تشکیل تیم ایده آل بود که وی کتاب " بازیکن تیمی ایده آل " را نیز معرفی کرد. جلسه ی این ماه با سوال دکتر حق دوست آغاز شد، آفت هایی که نمی گذارد انسان ها شکوفا شوند چیست؟؟ ایشان در ادامه ی سوال خود گفت: همه ی افراد استعدادهایی دارند که اگر مسیر درست پرورش دادن آنها را پیدا کنند می توانند آن استعدادها را شکوفا کنند، از آدمهایی که شکوفا می شوند فقط تعداد محدودی هستند که الگوی بقیه ی افراد می شوند در صورتی که همه ی افرادی که شکوفا شده اند می توانستند الگو نیز باشند. دکتر حق دوست پس از آن از تجربیات خود گفتند و سپس چند سوال مطرح کردند و خواستند تا تک تک حاضرین به این سوال ها پاسخ دهند، سوال هایی که شاید لازم باشد هر کدام از ما انسان ها هرازگاهی در زندگی از خود نیز بپرسیم. هر کدام از ما می خواهیم در زندگی چه اثر گذاری داشته باشیم؟ زندگی ایده آل و آینده ی ایده آل چیست؟ الگوهای زندگیتان را نام ببرید و بگویید در چه زمینه ای الگوی شما هستند؟ چه کار می توانیم کنیم تا آفت های های زنجیر استعدادهای درخشان برطرف شود؟
ارسال به دوستان