دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1389/09/23 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست هم اندیشی در مرکز بهره برداری از دانش سلامت

حضور چند تن از اعضای مرکز پژوهش های علمی دانشجویان در نشست هم اندیشی به ریاست جناب آقای دکتر مجدزاده رئیس مرکز بهره برداری از دانش سلامت

کامیار ملازاده دبیر مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، فاطمه عدیلی اقدم قائم مقام دبیر، یاسمن والی دبیر اجرایی فصلنامه پژودا و علیرضا کارگر مسئول بخش تضمین کیفیت شورای اجرایی مرکز در نشست هم‌اندیشی مرکز بهره برداری از دانش سلامت در مرکز بهره بردای از دانش سلامت حضور داشتند. در این جلسه که در روز 20 آذر ماه از  ساعت 8 الی 12 برگزار شد افراد شرکت کننده پس از معرفی خود به ارائه درس آموخته‌های خود از شرکت در سمینار‌های first global symposium on Health Systems Research  و Strengthening Health Policy Making :Capacity‌Development for knowledge Translation Platforms پرداختند. پس از صحبت‌های دانشجویان، دکتر غلامی با سوال what they do? وwhat we do? به صحبت راجع به کلیاتی از سمینارها پرداختند و پس از ایشان ‌سرکار خانم دکتر نجات با بحث درمورد context in H.S.R این نکته را گوشزد کردند که Specify  اصلی‌ترین چالش برای H.S.R است و در خصوص دانش ضمنی توضیحاتی دادند. در ادامه صحبت‌های ایشان، آقای دکتر متولیان کتاب دست نوشته‌های پزشکی نوشته‌ی دکتر یلدا را مثال خوبی برای این دانش نام برد و این کتاب را به دانشجویان معرفی کرد . در ادامه این جلسه دکتر حسینی و دکتر رستمی هر یک به بحث در خصوص سایت EVIPNet  وسند سیاست درKnowledge Translation  پرداختند.  درانتهای این جلسه آقای دکتر مجدزاده رئیس مرکز با طرح دو سوال از شرکت کننده‌ها که چه چیز برای شما جالب بود و راه را چگونه باید ادامه داد،  به جمع بندی مطالب پرداختند که ایده‌های بسیاری در این زمینه بدست آمد.  
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 187911
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه