دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1388/05/13 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نفرات و تیم های برتر اولین المپیاد علمی دانشجویان در کشور اعلام شد.

رتبه اول انفرادی کشوری در حیطه تفکر علمی در علوم پایه (Scientific Reasoning) : محمد تقوایی رتبه دوم انفرادی کشوری در حیطه تفکر علمی در علوم پایه (Scientific Reasoning) : لیدا غفوری در مرحله تیمی دانشگاه علوم پزشكي تهران, عنوان نایب قهرماني کشوری تفکر علمی در علوم پایه  و رتبه چهارم کشوری مدیریت نظام سلامت (Management Health) را کسب  کرد. مسابقات در بخش انفرادی و تیمی در تاریخ سوم تا هشتم مرداد ماه برگزار گردید. در مرحله انفرادی بر اساس شرایط ورود به آزمون در هر حیطه یک تیم 3 نفره از هر دانشگاه به آزمون انفرادی المپیاد وارد شده بودند. پس از برگزاری آزمون در هر حیطه نفرات برتر انتخاب (3 نفر از استدلال بالینی، 3 نفر از تفکر علمی در علوم پایه و 3 نفر از مدیریت نظام سلامت) و این افراد جوایز اصلی انفرادی را دریافت کردند. در مرحله تیمی معدل نمرات انفرادي اعضاي هر تيم محاسبه گرديد و شش تيم شركت كننده كه بالاترين معدل را كسب كرده بودند انتخاب و به مرحله مسابقات تیمی وارد شدند. پس از برگزاری مسابقات تیمی به اعضای سه تیم اول تا سوم جوایز ارزنده‌ای تقدیم شد. امتیازات و تسهیلات اعطایی به برگزیدگان: 1- عضویت در بنیاد ملی نخبگان بر اساس بند” د “ماده 4 آیین نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی 2- جوایز نقدی 3- تندیس و لوح تقدیر
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 187703
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه