دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
کارگاه آشنایی با ارزیابی و درمان اختلالات صوت برگزار شد
انجمن گفتار و زبان مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، کارگاه آشنایی با ارزیابی و درمان اختلالات صوت را پنجشنبه 6 تیرماه با حضور 15 نفر از علاقمندان برگزار کرد.
انجمن گفتار و زبان مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، کارگاه آشنایی با ارزیابی و درمان اختلالات صوت را پنجشنبه 6 تیرماه از ساعت 8 الی 16 با تدریس عذرا آقادوست و مسئولیت اجرایی آقای بازیار برای 15 نفر از علاقمندان برگزار کرد. هدف از برگزاری این کارگاه،آشنایی افراد شرکت کننده با آناتومی و نوروآناتومی حنجره، روش های ارزیابی و درمان اختلالات صوت و manual therapy و توانایی استفاده از نرم افزارهای اکوستیکی در جلسات ارزیابی و درمان بیماران صوت در کلینیک های گفتار درمانی بود و از موضوعات مطرح شده در این کارگاه می توان به آناتومی و نوروآناتومی حنجره، انواع ارزیابی ها در اختلالات صوت و حنجره (ارزیابی ادراکی، اکوستیکی)، آموزش نرم افزار praat،روش ها و سطوح درمانی اختلالات صوت، Manual therapy،ارائه گزارش های موردی از بیماران مبتلا به اختلالات صوت اشاره کرد.در پایان، شرکت کنندگان در کارگاه با روش های ارزیابی و درمانی جدید در اختلالات صوت آشنا شدند و در مورد روش های درمانی و تکنیک های استفاده شده در بعضی از بیماران به صورت گزارش موردی، با شرکت کنندگان در کارگاه بحث شد. روش های تخصصی ماساژ حنجره علاوه بر آموزش به همه ی شرکت کنندگان، بر روی یکی از افراد شرکت کننده اجرا شد.
ارسال به دوستان