دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
کارگاه علمی پژوهش چرا؟؟با حضور خانم دکتر پاسالار در واحد پژوهشی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد
کارگاه علمی "پژوهش چرا " با حضور خانم دکتر پاسالار و تعداد زیادی از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی در روز سه شنبه دهم اردیبهشت برگزار شد.
در روز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه 1392 با حضورخانم دکتر پاسالار و دانشجویان مشتاق به پژوهش و تحقیق ؛ کارگاه پژوهش چرا برگزار شد .در این جلسه دانشجویان که در ترمهای گوناگون به خصوص سالهای ابتدایی مشغول به تحصیل بودند در مورد نحوه آغاز پژوهش، مشکلات این راه، چگونگی انتخاب موضوع و ... صحبت کردند و تعدادی از آنها نیز پیشنهاداتی را جهت بهبود اوضاع پژوهشی دانشکده ی دندان پزشکی بیان کردند.
خانم دکتر پاسالار نیز وعده دادند تا با راه اندازی هرچه سریعتر طرح دیپلم پژوهشی به دانشجویان مشتاق کمک نمایند و از آنها خواستند تا با دانشجویانی که کارهای پژوهشی کرده اند ارتباط برقرار کرده و از تجربیات آنها بهره ببرند. همچنین در این جلسه معین شد تا اعضای شرکت کننده در کارگاه در اواسط ماه خرداد باردیگر دور هم جمع شده و گزارشی از فعالیت های خود در زمینه ی پژوهش ارائه کنند
ارسال به دوستان