دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/07/25 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه های Case Based Learning-Nephrology

كميته ي تخصصي آموزش پزشكي، انجمن دانشجويان پزشكي ايران کارگاه های Case Based Learning-Nephrology را مختص هر كورس براي دانشجويان مقطع فيزيوپات برگزار می نماید.

كميته ي تخصصي آموزش پزشكي ( اسكومي )، انجمن دانشجويان پزشكي ايران (ايمسا)، كارگاه هايي را مختص هر كورس براي دانشجويان مقطع فيزيوپات برگزار می نماید كه در آنها با استفاده از case هاي باليني به بسط و تفهيم مطالب دشوار و مفهومي هر كورس می پردازد و الگوريتم هاي رويكرد به اين مسايل را ياد می دهد و با تابلوي باليني هر بيماري بيشتر آشنا می کند.  با اين كار علاوه بر يادگيري بهتر و عميق تر مباحث، كارگاه كمك مي كند تا از اطلاعات تئوري در بالين بصورت عملي استفاده شود و با ديدن case هاي متفاوت بيشتر با واقعيت مطالب روبرو شوند. در نهايت آخرين كارگاه هر كورس شامل case هايي از اكثر مباحث آن كورس بوده، به گونه اي كه شركت كننده از هر مبحث كورس حداقل يك case را بررسي كرده و مدرس بصورت خلاصه نكات مربوط به آن را براي شركت كننده دوره مي كند. اين كار باعث مي شود كمي از كليشه اي خواندن جدا شده و با استفاده از روش هاي نوين و  interactive تر يادگيري با مباحث روبرو شوند. اين كارگاه ها توسط جمعي از دانشجويان برتر ورودي ٩١ ( عليرضا اورعي، پرگل بلالي، فرناز دلاوري، لاله رشيديان، غزاله تفاق، بهزاد خدايي، پيام وزوايي، صدف حيدري و ... ) تدريس شده و در پايان هر كارگاه certificate آن به شركت كنندگان داده مي شود. تاریخ برگزاری کارگاه: 6 آبان ماه، کارگاه Acid-Base Disturbances 9 آبان ماه، کارگاه Electrolyte Disturbances 11آبان ماه، کارگاه Case Review محل ثبت نام و همچنین برگزاری کارگاه مرکز پژوهش هاي علمي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تهران واقع در تقاطع خيابان وصال و ايتاليا- پلاک 56 است. مهلت ثبت نام تا ٢ روز پيش از هر كارگاه بوده و تاريخ كارگاه ها به گونه اي است كه بعد از تدريس آن مبحث توسط استاد در دانشگاه باشد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189849
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه