دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1401/09/21 - 10:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 292
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گفت و گو با علیرضا دررودی، دانشجوی پژوهشگر برجسته

گفت و گو با علیرضا دررودی، دانشجوی پژوهشگر برجسته:

ضمن تبریک بابت کسب این موفقیت لطفا خودتان را معرفی کنید؟

علیرضا دررودی، دانشجوی دکترای تخصصی اقتصاد سلامت هستم.

علاقمندان چگونه می توانند برای شرکت در فرآیند انتخاب دانشجوی پژوهشگر برجسته اقدام کنند؟

تمامی فرآیند پژوهشگر برجسته به صورت الکترونیک و از طریق سایت مرکز رشد استعدادهای درخشان می باشد که علاقه مندان باید رزومه و مستندات خود را در آن بارگذاری نمایند. همچنین در سایت مرکز تمامی مراحل و امتیازها مشخص می باشد. 

دانشجویان چه مقاطعی می توانند اقدام کنند؟

دانشجویان در تمامی مقاطع می توانند برای پژوهشگر برجسته اقدام کنند.

نگاه پژوهش محور میان دانشجویان را چگونه ارزیابی می کنید؟

عموما دانشجویان به پژوهش علاقه دارند، چون باعث ارتقاء دانش و سطح علمی می شود.

بنظر شما بعد آموزش و پژوهش می توانند همراستا با هم رشد کنند؟ چه توصیه ای در این زمینه دارید.

بله، در کل این دو بعد از هم جدا نیستد، به طوری که پژوهش باعث درک بهتر مطالب آموزش داده خواهد شد.

برای کسب این موفقیت، متقاضیان در چه آیتم هایی می بایست قوی تر باشند؟

مهارت در روش تحقیق مهمترین آیتم می باشد.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

 بنظرم مهمترین عامل موفقیت داشتن برنامه و هدف می باشد.

 

دانلود آیین نامه پژوهشگر برتر

فرآیند ثبت نام پژوهشگر برتر

جدول امتیازدهی مربوط به فعالیت های دانشجویان پژوهشگر

سامانه ثبت نام

  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 223161
کلمات کلیدی
مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه