دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1393/09/18 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گفتگو با یکی از دبیران کارگروه طرح برتر آموزشی در نخستین جشنواره دانشجویی ابن سینا

سروناز شاهین یکی از دبیران کارگروه طرح برتر آموزشی گفت گرچه هدف ما از این طرح، صرفا ارائه­ی بازخورد به دانشگاه و ایجاد تغییرات مثبت بود اما طبیعتا برگزیده شدن طرح در ایجاد انگیزه بیشتر تائیر بسیاری دارد.

سروناز شاهین، دانشجوی ورودی 90 پزشکی که در پایان سال اول تحصیلی با مرکز پژوهش های علمی دانشجویان آشنا گشته و از فضای صمیمی مرکز برای یادگیری در زمینه های مختلف پژوهشی، شرکت در کارگاه های آموزشی و نیز آشنایی با دانشجویان موفق و اساتید برجسته استفاده کرده، در خصوص طرح برتری که همراه با دیگر دوستانش به نخستین جشنواره دانشجویی ابن سینا ارائه داده و منتخب شده این چنین توضیح داد: همانطور که می دانید طرح ارائه ی ادغام یافته ی مطالب در دوره ی علوم پایه، از ورودی 90آغاز شد.ما پس از اتمام این دوره، تصمیم گرفتیم نظرات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان ورودی 90 را درباره ی این شیوه ی ارائه به دانشگاه بازخورد دهیم.این طرح در دو بخش کیفی و کمی انجام شد.در بخش کیفی 4 کارگروه تشکیل شد و دانشجویان درباره 4 محور اصلی این برنامه به تبادل نظر پرداختند.در بخش کمی نیز با ارائه-ی پرسشنامه بین دانشجویان ورودی 90، نظرات ایشان جمع آوری شد. ما از طریق سایت دانشگاه و جشنواره با جزییات این جشنواره آشنا شدیم و طرح را با عنوان "ارزشیابی دانشجویی برنامه پزشکی 90" ارائه کردیم. طرح ما از میان دوازده طرح این بخش، در جشنواره به عنوان طرح برتر برگزیده شد و در بخش فرآیند برتر آموزشی دانشجویی منتخب شدیم،این بخش مربوط به طرحهایی بود که در زمینه آموزش پزشکی، ارزشیابی برنامه های آموزشی و امثال اینها توسط دانشجویان انجام شده بود. این دانشجوی با پشتکار در سخن پایانی ضمن عرض خسته نباشید به دیگر دوستانش، فاطمه معصومه منوچهر، زهرا لطفی و عاطفه زاهدی (دبیران کارگروه ها) و محمدحسن قاسمی و علی نیلی (مجریان طرح)، از استاد و یاریگر طرح، دکتر میرزازاده تشکر فراوان کرد و در توصیه ای به دانشجویان گفت که سعی کنند در هر مرحله ای از زندگی و در هر موقعیتی که هستند در کنار درس گرفتن و کسب تجربه از پستی ها و بلندی ها،از مسیری که انتخاب کرده اند، لذت ببرند.برایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شرکت در این جشنواره و جشنواره های بعدی،برای دانشجویان فرصتی جهت رشد و تعالی باشد.        
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189386
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه