دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/09/16 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گفتگویی با مسئول انجمن نبض در حاشیه برگزاری جشن دومین سالگرد تاسیس انجمن

اعضاي انجمن پژوهشي قلب و عروق نبض مركز پژوهش هاي علمي دانشجويان در مراسمي دومين سالگرد اين انجمن را جشن گرفتند و در حاشیه ی این جشن به یاد ماندنی گفت و گویی با مهدی بیاتی، مسئول این انجمن انجام شد.

اعضاي انجمن پژوهشي قلب و عروق نبض مركز پژوهش هاي علمي دانشجويان در مراسمي كه در روز دوشنبه پانزدهم آذر در محل مركز پژوهش هاي علمي دانشجويان برگزارشد دومين سالگرد اين انجمن را جشن گرفتند. به همین مناسبت واحد امور انجمن ها و روابط عمومي مركز پژوهش هاي علمي دانشجويان مصاحبه اي با مهدي بياتي دانشجوي سال ششم پزشكي و مسوول اين انجمن صورت داد كه به شرح زیر مي باشد:  لطفا خودتان را معرفی کنید؟ با سلام مهدي بياتي هستم، مسوول دانشجويي انجمن پژوهشي قلب و عروق نبض مركز پژوهش هاي علمي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تهران انجمن نبض از چه سالی و با چه ایده ای شکل گرفت؟ انجمن نبض در آبان ماه سال ١٣٩٣ با هدف ايجاد انسجام در پروژه هاي پژوهشي قلب و عروق در بخش دانشجويي شکل گرفت. هدف کلی انجمن چیست؟ تربيت پژوهشگر و پژوهش در حوزه قلب و عروق شما از ابتدا مسئولیت انجمن را بر عهده داشتید، از اساتید همکار با انجمن برایمان بگویید؟ ما به طور مستقيم با ٩ هيات علمي و به طور غير مستقيم با بيش از بيست هيات علمي در ارتباط هستيم، اساتيدي چون استاد دكتر واشقاني فراهاني (حامي بزرگ انجمن)، خانم دكتر اشرف، خانم دكتر ابوالحسني، خانم دكتر اميدي، آقاي دكتر مسعود كبير، آقاي دكتر شرافتي، آقاي دكتر برادران، خانم دكتر بدرخواهان و بسياري اساتيد ديگر در حال حاضر انجمن نبض چند عضو دارد؟ اعضاي كلي انجمن حدود ١٥٠ نفر هستند ولي اعضاي فعال در زمينه پژوهش حدود ٧٠ الي ٨٠ نفر علاقه مندانی هستند که به مرکز پژوهش ها مراجعه می کنند و می خواهند در انجمن نبض عضو شوند، آیا این امکان عضو گیری جدید در انجمن وجود دارد؟ بله ما هيچ وقت در زمينه عضوگيري مشكلي نداشته ایم و ظرفيت محدودي نداريم. هر دانشجوي علاقه مندي به پژوهش مي تواند به ما بپيوندد، حتي اگر در زمينه پژوهشي هيچ اطلاعي نداشته باشد می تواند در پروسه آموزش انجمن ما قرار گيرد . دستاوردهای انجمن در این دو سال چه بوده است؟ حدود ٨٠ پروژه پژوهشي در انتظار تصويب و اجرا و ٢٥ پروژه در حال اجرا، تربيت حدود ٧٠ پژوهشگر و همین طور برنامه هاي فرهنگي اجتماعي و حضور در سمپوزيوم ها از دستاوردهای انجمن تاکنون بوده است. تاکنون انجمن به چه میزان از اهدافی که برای خود تعیین کرده، رسیده است؟ همين طور كه همه مي دانيم پروژه هاي پژوهشي زمان بر هستند و نتايج آنها نياز به گذر زمان دارد اما در کل می توانم بگویم ما طبق برنامه راهبردي انجمن نه تنها به اهداف رسيده ایم بلكه خداروشکر در مواردی پيشي نيز گرفته ايم. به نظر جنابعالی شکل گیری انجمن های دانشجویی و هدایت انجمن ها توسط خود دانشجو چه تاثیری بر عملکرد دانشجو دارد؟ به نظر بنده امور پژوهشي چنانچه با تدبير و برنامه ريزي دقيق صورت پذيرد هيچ گونه خللي به امور آموزشي دانشجويان وارد نكرده و دانشجو مي تواند در تمامي محورها البته با ارجحيت محور درسي فعاليت داشته باشد.  و در پايان اگرصحبت ديگري داريد، بفرمایید. از همه دانشجويان علاقه مند به پژوهش براي پيوستن به انجمن نبض دعوت ميكنم و از سرکار عالی نیز بسيار متشكرم.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190371
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه