اجرای پروژه آگاهی بخشی حرفهی داروسازی برای نخستین بار در کشور
به همت مركز پژوهشهاي علمي دانشجويان، پروژه كمپين داروسازت را بشناس بهعنوان يكي از فرآيندهاي برتر آموزشي دانشگاه انتخاب شد.
به گزارش از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، آگاهي بخشي حرفهي داروسازي براي نخستين بار در كشور، با رويكرد كار تيمي بين دانشگاهي جهت فرهنگسازي در خصوص نقش داروساز در نظام سلامت و تكيهبر مشاورهي دارويي، خدمترساني و فعاليتهاي جامعهمحور با مشاركت دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي، اصفهان، زنجان و واحد علوم دارويي دانشگاه آزاد اسلامي، طراحي و اجرا شد. دكتر پروين پاسالار سرپرست مركز پژوهشهاي علمي دانشجويان در اين خصوص گفت: در دو سال گذشته كمپينهاي متعددي برگزارشده كه هدف از برگزاري آن، ارتقاء سطح علمي دانشجويان و نيز اطلاعرساني به مردم بوده است. وي افزود: يكي از اين كمپينها، كمپين داروسازت را بشناس بود كه توسط ميلاد بهروزي و همكارانش برگزار شد. هدف از اجراي اين پروژه اين بود تا نحوهي خدمات دارويي و نيز انتظارات مردم از داروساز اطلاعرساني شود و نشان دهيم داروساز كسي نيست كه تنها پشت پيشخوان بايستد و نسخه بپيچد بلكه ميتواند خدمات متعددي را به مردم ارائه دهد. دكتر پاسالار ضمن تشكر از ميلاد بهروزي و همكارانش از دكتر غلامي نيز به دليل حمايتهاي فراواني كه از اين طرح به عمل آورد، قدرداني كرد. در تكميل توضيحات دكتر پاسالار، در خصوص كمپين داروسازت را بشناس، ميلاد بهروزي دانشجوي ورودي سال 90 دانشكده داروسازي دانشگاه و يكي از دانشجويان مركز پژوهشهاي دانشجويي گفت: براي نخستين بار با كمك تعدادي از دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي، زنجان، آزاد تهران و اصفهان طرحي را بهعنوان پايلوت براي حرفه داروسازي انجام داديم كه هدف شناخت بيشتر داروسازي براي شاغلين حرف پزشكي و مردم بود. وي افزود: در ابتداي طرح براي دانشجويان داروسازي دورهي خودشناسي برگزار كرديم تا از راه خودشناسي و خودباوري از توانمنديهاي يك داروساز مطلع شوند و محدود به تئوريها نباشد و بتوانند تجاربي را كه در طي شش سال آموزشي به دست ميآورند در جامعه ارائه دهند. بهروزي با اشاره به برنامههاي آموزشي اين طرح تصريح كرد: برخلاف كمپينهاي گذشته سعي كرديم، در اين طرح يك فرآيند آموزشي براي دانشجويان طي شود تا با آمادگي كامل در اين كمپين شركت كنند. وي افزود: بدين منظور به مدت دو هفته دوره هاي آموزشي برگزار شد تا توانمندي علمي دانشجويان درزمينهٔ شرححال گيري، ارائه مشاوره دارويي و ارتقاء آموزش ابزارهاي دارو رسان به مردم و همچنين توانمنديهاي اجتماعيشان درزمينهٔ ارتباط عمومي، مسئوليتپذيري و خودباوري بهبود يابد. بهروزي خاطرنشان كرد: پس از پايان دورههاي آموزشي و ارزيابي آن، دانشجويان در غرفههاي سلامت دارويي كه در هفته اول شهريور 93 و هفته درمان و دارو برپا شد، به ارائه خدمات دارويي و نيز اطلاعرساني در خصوص انتظاراتي كه مردم بايد از يك داروساز داشته باشند، پرداختند. وي در ادامه يادآور شد: اين طرح با نظارت وزارت بهداشت انجام شد و بسيار خوشحاليم كه توانستيم آن را به جشنواره شهيد مطهري نيز ارائه دهيم. وي كمبود فضاي فيزيكي داروخانهها را يكي از مهمترين چالشهاي پيش رو در اجراي اين كمپين دانست و گفت: فضاي فيزيكي داروخانهها براي ارائه خدمات دارويي مناسب نيست بر اين اساس براي اجراي اين طرح، ناگزير به ايجاد فضاي external(خارجي) شديم تا بتوانيم مشاوره دارويي لازم را به مردم ارائه دهيم اما بسياري از مواقع كار بهخوبي پيش نميرفت. بهروزي برگزاري جشنواره شهيد مطهري را در ايجاد انگيزه براي كساني كه فرآيند آموزشي ارائه ميدهند، مؤثر دانست و گفت: جشنواره مطهري براي تجميع طرحها و ارائه آرشيو از الگوهاي برتر آموزشي براي دانشجويان و اعضاي هيات علمي كه سالهاي آينده فعاليتهاي جديدي را ارائه خواهند داد، بسيار مثمر ثمر است به گزارش از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، آگاهي بخشي حرفهي داروسازي براي نخستين بار در كشور، با رويكرد كار تيمي بين دانشگاهي جهت فرهنگسازي در خصوص نقش داروساز در نظام سلامت و تكيهبر مشاورهي دارويي، خدمترساني و فعاليتهاي جامعهمحور با مشاركت دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي، اصفهان، زنجان و واحد علوم دارويي دانشگاه آزاد اسلامي، طراحي و اجرا شد. دكتر پروين پاسالار سرپرست مركز پژوهشهاي علمي دانشجويان در اين خصوص گفت: در دو سال گذشته كمپينهاي متعددي برگزارشده كه هدف از برگزاري آن، ارتقاء سطح علمي دانشجويان و نيز اطلاعرساني به مردم بوده است. وي افزود: يكي از اين كمپينها، كمپين داروسازت را بشناس بود كه توسط ميلاد بهروزي و همكارانش برگزار شد. هدف از اجراي اين پروژه اين بود تا نحوهي خدمات دارويي و نيز انتظارات مردم از داروساز اطلاعرساني شود و نشان دهيم داروساز كسي نيست كه تنها پشت پيشخوان بايستد و نسخه بپيچد بلكه ميتواند خدمات متعددي را به مردم ارائه دهد. دكتر پاسالار ضمن تشكر از ميلاد بهروزي و همكارانش از دكتر غلامي نيز به دليل حمايتهاي فراواني كه از اين طرح به عمل آورد، قدرداني كرد. در تكميل توضيحات دكتر پاسالار، در خصوص كمپين داروسازت را بشناس، ميلاد بهروزي دانشجوي ورودي سال 90 دانشكده داروسازي دانشگاه و يكي از دانشجويان مركز پژوهشهاي دانشجويي گفت: براي نخستين بار با كمك تعدادي از دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي، زنجان، آزاد تهران و اصفهان طرحي را بهعنوان پايلوت براي حرفه داروسازي انجام داديم كه هدف شناخت بيشتر داروسازي براي شاغلين حرف پزشكي و مردم بود. وي افزود: در ابتداي طرح براي دانشجويان داروسازي دورهي خودشناسي برگزار كرديم تا از راه خودشناسي و خودباوري از توانمنديهاي يك داروساز مطلع شوند و محدود به تئوريها نباشد و بتوانند تجاربي را كه در طي شش سال آموزشي به دست ميآورند در جامعه ارائه دهند. بهروزي با اشاره به برنامههاي آموزشي اين طرح تصريح كرد: برخلاف كمپينهاي گذشته سعي كرديم، در اين طرح يك فرآيند آموزشي براي دانشجويان طي شود تا با آمادگي كامل در اين كمپين شركت كنند. وي افزود: بدين منظور به مدت دو هفته دوره هاي آموزشي برگزار شد تا توانمندي علمي دانشجويان درزمينهٔ شرححال گيري، ارائه مشاوره دارويي و ارتقاء آموزش ابزارهاي دارو رسان به مردم و همچنين توانمنديهاي اجتماعيشان درزمينهٔ ارتباط عمومي، مسئوليتپذيري و خودباوري بهبود يابد. بهروزي خاطرنشان كرد: پس از پايان دورههاي آموزشي و ارزيابي آن، دانشجويان در غرفههاي سلامت دارويي كه در هفته اول شهريور 93 و هفته درمان و دارو برپا شد، به ارائه خدمات دارويي و نيز اطلاعرساني در خصوص انتظاراتي كه مردم بايد از يك داروساز داشته باشند، پرداختند. وي در ادامه يادآور شد: اين طرح با نظارت وزارت بهداشت انجام شد و بسيار خوشحاليم كه توانستيم آن را به جشنواره شهيد مطهري نيز ارائه دهيم. وي كمبود فضاي فيزيكي داروخانهها را يكي از مهمترين چالشهاي پيش رو در اجراي اين كمپين دانست و گفت: فضاي فيزيكي داروخانهها براي ارائه خدمات دارويي مناسب نيست بر اين اساس براي اجراي اين طرح، ناگزير به ايجاد فضاي external(خارجي) شديم تا بتوانيم مشاوره دارويي لازم را به مردم ارائه دهيم اما بسياري از مواقع كار بهخوبي پيش نميرفت. بهروزي برگزاري جشنواره شهيد مطهري را در ايجاد انگيزه براي كساني كه فرآيند آموزشي ارائه ميدهند، مؤثر دانست و گفت: جشنواره مطهري براي تجميع طرحها و ارائه آرشيو از الگوهاي برتر آموزشي براي دانشجويان و اعضاي هيات علمي كه سالهاي آينده فعاليتهاي جديدي را ارائه خواهند داد، بسيار مثمر ثمر است
ارسال به دوستان