با حضور رییس دانشگاه مجمع سالیانه مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد
در بيست و سومین مجمع ساليانه مركز پژوهشهاي علمي دانشجويان، از دانشجويان فعال و برگزيدگان هشتمین المپياد دانشجويي، اعضای فعال و همچنین اساتید برتر این مرکز تقدیر به عمل آمد.
گالری عکس به گزارش از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: در
این مراسم که شامگاه روز یکشنبه 15 اسفند 95 در تالار ابن سینا و با حضور
پرشور دانشجویان برگزار شد، دکتر پاسالار رییس مرکز پژوهش های علمی
دانشجویان و مرکز رشد استعدادهای درخشان به معرفی فعالیت های این مرکز و
دستاوردهای آن پرداخت و گفت: این مرکز از ادامه تحصیل دانشجویان مقاطع
مختلف حمایت می کند به طوری که در سال گذشته 44 دانشجوی برتر با استفاده از
تسهیلات استعدادهای درخشان از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد، 92 نفر از
مقطع کارشناسی ارشد به PhD و 98 دانشجو به دوره دستیاری راه پیدا کردند. دکتر
پاسالار تعداد دانشجویان نخبه دانشگاه را بیش از 3 هزار نفر برشمرد که این
تعداد بیشترین آمار در سطح دانشگاه های کشور است و گفت: تاکنون 73 دانشجوی
دکترای تخصصی، 294 دانشجوی دکترای حرفه ای پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و
31 دانشجوی کارشناسی ارشد به حمایت بنیاد ملی نخبگان درآمدند که این تعداد
نسبت به کل دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه بسیار کم است و امیدواریم
دانشجویان کارشناسی هم با تلاش بیشتر بتوانند از این امتیازات استفاده
کنند. رییس مرکز پژوهش های دانشجویان، با اشاره به دانشجویان مدال آور
دانشگاه در هشتمین المپیاد علمی دانشجویی گفت: دانشجویان دانشگاه در مرحله
انفرادی 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز و در مرحله گروهی نیز 3
مدال طلا و 5 مدال برنز کسب کردند. وی یکی دیگر از فعالیتهای مرکز رشد
استعدادهای درخشان را فراهم کردن امکان تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته
بیان کرد و گفت: سالانه بین 40 تا 60 نفر از این دانشجویان امکان ورود به
دوره MPH دارند و بالاترین تعداد دانشجویان استعداد درخشان در این دوره
مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. در ادامه دکتر بهادری، رییس
دفتر ارتباط با دانشآموختگان دانشگاه، با تاکید بر حفظ احترام نام دانشگاه
علوم پزشکی تهران خطاب به دانشجویان گفت: به سه دلیل باید به نام این
دانشگاه احترام بگذارید اول اینکه شما از بین هزاران دانشجو، موفق شدید
وارد این دانشگاه شوید و جز بهترینهای کشور هستید. وی افزود: دوم
اینکه شما امکان تحصیل در دانشگاهی را دارید که بهترین استادان کشور را در
خود جایداده است البته این در حد یک ادعا نیست بلکه همیشه اساتید این
دانشگاه در جشنواره های مختلف آموزشی و پژوهشی جز بهترینها هستند.
دکتر بهادری، تصریح کرد: دلیل سوم اینکه دانشگاه با 26 بیمارستان و 14
دانشکده امکانات بسیاری را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. وی
با بیان اینکه برای پیشبرد جامعه نباید منتظر کشورهای دیگر بمانیم بلکه
باید خودمان تولید علم کنیم افزود: شما میتوانید جانشینان ابنسینا، رازی و
دیگر بزرگان علمی دنیا باشید. سپس دکتر سید احمدیان دبیر دفتر ارتباط
با دانشآموختگان و معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا به ظرفیت همکاری بین
این دو مجموعه اشاره کرد و گفت: ما در مرکز تحقیقات کاربردی از طرحهای
تحقیقاتی صنعتی و غیرصنعتی دانشجویان، پایان نامههای کارشناسی ارشد و
دکترا حمایت میکنیم. وی با اشاره به نقاط مشترک کارهای نیروی انتظامی و
پزشکان گفت: اعتیاد سوءمصرف مواد مخدر، طب ترافیکی، پزشکی قانونی،
فوریتهای پزشکی و... از جمله نقاط مشترک همکاری بین این دوست. در
ادامه، شهابالدین رضایی دبیر کل مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان فعالیتهای
این مرکز را در زمینه پژوهشی، بینالملل، ارتقای سلامت عمومی، انجمنها
و... عنوان کرد و گفت: هدف اصلی مرکز آموزش پژوهش به دانشجویان است و در
این زمینه کارگاههای آموزشی متعددی برگزار میشود و پس از کسب مهارت لازم،
دانشجویان متناسب با رشتهای که در آن تحصیل میکنند برای فعالیتهای
پژوهشی خود به مراکز تحقیقاتی معرفی میشوند. وی با اشاره به حمایتهای
مرکز از چاپ مقالههای دانشجویی و شرکت دانشجویان در کنگرهها گفت: تاکنون
880 ساعت کارگاه برگزارشده که 2 هزار 200 دانشجو در آن شرکت کردند.
سپس، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، حضور در جمع دانشجویان را فرصت خوبی برای
بیان حرفهای دوستانه بیان کرد و گفت: این چهارمین باری است که در این
مراسم شرکت میکنم و از فعالیتها و تلاشهایی که تاکنون داشتید تشکر
میکنم. رییس دانشگاه تصریح کرد: همینکه شرایط را به گونهای فراهم
کنیم که شما بتوانید ایدهها خود را عملی کنید موفقیت بزرگی است هرچند که
نمیتوانیم آن طور که باید این امکانات را فراهم کنیم چون با محدودیتهایی
روبرو هستیم. دکتر جعفریان اعضای هیات علمی و دانشجویان را موتور پیشرفت
علمی دانشگاه دانست و افزود: در طول 31 سالی که در محیط دانشگاه زندگی
کردم دیدم زمانی که ایده افراد عملیاتی میشود روند روبه رشد دانشگاه تسریع
شده است. رییس دانشگاه با اشاره به تقسیمبندی افراد براساس
تأثیرگذاری آنان گفت: دستهای از افراد هیچ اثری بر خود و محیط اطرافشان
ندارند، بعضی دیگر برای خودشان اثرگذارند و به دنبال کسب موفقیت، عدهای هم
در حد محدود و برای خانواده خود منشأ اثر هستند و دراینبین برخی
تأثیرگذاریشان برای جامعه و بعضی دیگر برای دنیاست. وی افزود: دراینبین بعضیها اثرگذاری مثبت و برخی اثرگذاری منفی دارند و مانع حرکت دیگران میشوند.
دکتر جعفریان تصریح کرد: بعضیها فقط الگو میگیرند و از خودشان ایدهای
ندارند و برخی دیگر تا حدودی در رفتارشان استقلال دارند و عدهای هم فقط
الگو میشوند و براساس تفکرات خودشان تصمیم میگیرند و از تصمیمات نادرست و
تفریحات ناسالم دیگران دنبالروی نمیکنند که این گروه را هنرمندان ژانر
مؤلف مینامند. وی با بیان اینکه از دانشجویان این دانشگاه انتظار
میرود که مؤلف باشند افزود: بهراحتی جز دسته اول و دوم قرار نگیرید شما
باید نقش تعیینکننده در جامعه داشته باشید و بر مبنای درست و فکری مستقل
عمل کنید و به آنچه فکر میکنید مناسب است هم خودتان عمل کنید و هم کاری
کنید که دیگران اینگونه رفتار کنند. رییس دانشگاه با طرح این پرسش که
قهرمان چه کسی است افزود: با کمی تلاش میتوانید از حد الگو هم فراتر بروید
و به قهرمان تبدیل شوید در حقیقت یک قهرمان کاری را انجام میدهد که
سایرین از انجام آن ناتوان هستند و شما با تبدیلشدن به یک قهرمان
میتوانید پرچم این دانشگاه را همیشه برافراشته نگهدارید. توضیح اینکه
امسال نیز همانند سالهای پیش در حاشیه برگزاری بیست و سومین مجمع سالیانه
مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، انجمنهای علمی دانشجویی و واحدهای مرکز
پژوهشهای علمی دانشجویان در دانشکدههای مختلف، با برپایی 24 غرفه در سالن
شهدای دانشکدهی پزشکی به معرفی و ارائه گزارش عملکرد یکساله ی خود به
رئیس دانشگاه و معاونان و دیگر اساتید پرداختند. اسامی برگزیدگان بیست و سومین مجمع سالیانه مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان خبرنگار: سمیرا کرمی عکس: میثم عطری
ارسال به دوستان